Marketing mreža ove godine obeležava svoj prvi veliki jubilej – 10 godina uspešnog poslovanja. Tim povodom, razgovarali smo sa kolegama iz kompanija i agencija, saradnicima i partnerima, koju ulogu u razvoju tržišta marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih deset godina ima Marketing mreža. Milica Marković, Communications Director, DIRECT MEDIA United Solutions, rekla je…
Ocenite tržište marketinških komunikacija u Srbiji u proteklih 10 godina?
Protekla dekada donela je komunikacijskoj i advertajzing industriji razvoj kakav nije imala za prethodnih dvadeset. Rast je u tom smislu bio neverovatnih razmera, izazvan naravno tehnologijom, a vidim ga najpre u promeni načina razmišljanja, što je ključan benefit i dugoročno dobro. Na delu je sasvim nov način rada sa snažnim uporištem u digitalnom. Struka se dodatno profesionalizovala, a njen imidž osnažio.
Koju ulogu, po Vašem mišljenju, u razvoju tržišta u proteklih 10 godina ima Marketing mreža?
Bili ste jedan od ključnih aktera u popularizaciji i osnaživanju oglašivačke i komunikacijske industrije. Od početka su bili jasni motiv i svrha osnivanja portala, a onda i ostalih projekata koji su usledili. Ivana i njen tim su pravovremeno prepoznali potrebu tržišta, agencija i oglašivača za povezivanjem, informisanjem i edukacijom. To će posebno biti važno u uzbudljivom periodu koji nam predstoji.
Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete? Zašto?
Drago nam je da već dugi niz godina gradimo partnerstvo sa Marketing mrežom. Iz godine u godinu podržavamo konferencije i događaje poput Izazova i Kaktusa – to su mesta okupljanja struke na koja se rado odazivamo kao učesnici, predavači i panelisti. S druge strane, Marketing mreža je uvek podržavala projekte naše kuće usmerene ka osnaživanju industrije, edukaciji, razvoju mladih talenata, na čemu smo veoma zahvalni.
Handle with care – u kom kontekstu ćemo koristiti ovu frazu u 2022. po Vašem mišljenju?
U kontekstu još promišljenije komunikacije brenda. Trenutno se postavljaju temelji “vrlog, novog sveta”. Treba pažljivo promišljati da bi se postigla relevantnost komunikacije brenda u skladu sa njegovom svrhom s jedne strane, a u odnosu na socijalni, kulturni, ekonomski kontekst koji prolazi kroz drastične transformacije. Agencije su i dalje najvažniji partneri brendovima i u toj realnosti – metarealnosti. Spremni smo i motivisani da stvaramo nove priče brendova za novi svet.