Svetska PR industrija se u drugoj godini pandemije oporavlja i počinje ponovo da raste, a čelnici globalnih agencija su optimistični u pogledu profitabilnosti, sudeći prema godišnjem PR izveštaju Međunarodne organizacije za konsultantske usluge u komunikacijama (ICCO). Godišnja studija koju ICCO već osmu godinu izrađuje zajedno sa Opinium Research pokrivajući oblasti kao što su rast, talenat, veštine, upotreba tehnologije i etika, razvrstane po geografskim regionima, znatno je optimističnija u odnosu na prošlogodišnju.
PR i komunikaciona industrija se snažno oporavlja od pandemije
Prethodni globalni PR izveštaj za 2020/2021 mnogima je stvorio grč u stomaku izazvan strahovima od uticaja pandemije Covid-19 na komunikacije i odnose sa javnošću, iako je u sebi nosio i nadu i veru međunarodnih PR lidera da će se industrija oporaviti. Izveštaj za 2021/2022 u neku ruku dolazi kao potvrda tog nadanja.
Ovogodišnje istraživanje otkriva da je globalna industrija sigurna u svoj oporavak, pri čemu su očekivanja za profitabilniju godinu porasla za skoro 50% u poređenju sa prošlogodišnjim izveštajem i, mada je 79% od skoro 300 ispitanika reklo da je pandemija uticala na agencijske provizije od prihoda klijenata u poslednjih 12 meseci, čak 95% očekuje povećanje prihoda klijenata. Očekivanja za profitabilnost posebno su velika u Severnoj Americi, Azijsko-pacifičkom regionu i Velikoj Britaniji.
Optimizam za budući rast tržišta
Više od polovine ispitanika očekuje da će godinu završiti rastom naknada od prihoda klijenata, što je oštar kontrast u odnosu na prošlu godinu kada je, usled pandemije, čak 61% očekivao pad. Štaviše, pandemija je donela pozitivne rezultate za PR kompanije širom sveta, pri čemu dve od pet vide da to donosi nove mogućnosti (39%), a četvrtina doživljava povećanje poslovanja (24%) kao rezultat.
Na pitanje da izraze koliko su optimistični u pogledu rasta tržišta odnosa s javnošću na skali od 10 tačaka, PR lideri su otkrili globalni prosek od 7,3 od 10, sa posebno jakim nivoom optimizma u Azijsko-pacifičkom regionu u vidu rezultata od 7,8.
Vodeći sektori rasta tržišta u 2022.
Vodeći sektori rasta ostaju isti kao i prošle godine, sa IT tehnologijom, zdravstvom, finansijskim i profesionalnim uslugama kao tri prvorangirane prakse koje pokreću rast tržišta.
Korporativna reputacija, CSR i strateški konsalting imenovani su kao oblasti u kojima se očekuje najveći rast u narednih pet godina, pri čemu se strateški konsalting smatra najvažnijim budućim veštinama za PR profesionalce, što je navedeno od strane 45% ispitanika. Druge istaknute buduće veštine su merenje i evaluacija (35%), istraživanje, uvidi i planiranje (32%), kreativnost (32%) i krizno savetovanje (30%).
Izveštaj je takođe potvrdio dominaciju digitala: tri od četiri najveće oblasti u koje PR kompanije planiraju da investiraju su digitalne (upravljanje društvenim medijima, kreiranje multimedijalnih sadržaja i komunikacije sa influenserima), dok se veštačka inteligencija smatra najvažnijom tehnologijom za PR kompanije u budućnosti.
Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.