Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Klijent je uvek u pravu!

Može se reći da je karijera grafičkog dizajnera kao strma kriva učenja. Pored stalnog kreativnog razvoja i uspinjanja, rad jednog dizajnera podrazumeva i veliki broj poteškoća i zakrivljenja. Jasno je da dizajnerova sposobnost da u potpunosti razume zahteve klijenta i pri tom stekne njegovo poverenje, predstavlja osnov za ostvarenje povoljnog ishoda projekta. Međutim, česta zbunjenost klijenata u pogledu toga šta žele, kao i nemogućnost da definišu i usklade svoje zahteve u potpunosti, dovodi do neslavnog završetka projekta.
Za rešenje ovog problema izgrađen je veliki broj različitih studija. Dok neke polaze od neophodnosti međusobnog prilagođavanja i razumevanja, drugi pak pokušavaju da na zanimljiv i kreativan način dočaraju nerealne zahteve klijenata. Tako su dvojica grafičkih dizajnera iz Irske, Mark Shanlez i Paddy Treacy kreirali seriju postera pod nazivom Sharp Suit, a sve u želji da istaknu, po svom mišljenju, najgore i najgluplje komentare i izjave klijenata.
Česte promene mišljenja i nerazumevanje trendova u grafičkom dizajnu, jesu osnov sukoba između grafičkog dizajnera i klijenata. Zato se kao konstruktivni saveti za izgradnju dobrog odnosa sa klijentima, ističu:
• Prenesite klijetu da dizajniranje nije lak posao već da su dizajneri plaćeni da učine da izgleda lako, što je moguće samo upotrebom znanja i veština stečenih dugoročnim zalaganjem;
• Komunikacija je najvažnija. Pažljivo slušajte i trudite se da direktno i što detaljnije odgovarate na pitanja klijenata;
• Definišite uloge. Veoma je važno da klijet bude svestan svoje uloge u delegiranju dizajnerskog problema, ali i vaše uloge u rešavanju istog;
• Uključujte klijenta što više u proces rada, kako bi stekli njegovo puno poverenje, što samim tim vodi radijem prihvaćanju vaših novih ideja za rešenje dizajnerskog problema, makar se radilo o racionalnim promenama;
• Imajte na umu da ugovor nije zabava i da je jako važno da njime obuhvatite sva važna pitanja poput isplata, rokova, sastanaka, radnih obaveza i slično;
• Budite potpuno iskreni. Ukoliko ste sigurni da koncept za dizajn rešenje koji klijent zahteva, nije dobar po kompaniju, istaknite svoje mišljenje. Nekada ćete više dobiti ukoliko klijentu kažete “ne”, jer time sprečavate pojavu nezadovoljnih klijenata.

Kako je Dawn Burgess, poznati svetski dizajner, jednom prilikom rekao, cilj svakog dizajnera nije da protraći klijentov novac , već da projekat učini uspešnim. Uspešnost svakog projekta direktno utiče na dizajnerovu poslovnu reputaciju. Tako, u slučaju da njegov rad ne dovede do ostvarenja neophodnih razultata, stvaranja zarade, privlačenja novih mušterija i slično, onda on i nije uradio svoj posao kao što je potrebno.

Za Marketing mrežu piše: Nikoleta Đorđević, AIESEC Niš

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!