Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

#izazov2021: Održivo poslovanje bio je imperativ kome su svi težili u prethodnom periodu!

Aleksandar Ružesković, Direktor marketinga kompanije Forma Ideale i jedan od panelista na forumu IZAZOV 2021 na temu „Sustainability as Your Best Business Strategy„, govori za Marketing mrežu o održivom poslovanju.

Da li je “sustainability” reč koja će obeležiti 2021. godinu?
Svedoci smo da je prethodni period doneo promene na globalnom nivou, koje je malo ko očekivao i da je transformacija u svim segmentima bila neophodna, kako bi se uspostavilo održivo poslovanje. Tako da je moj odgovor, definitivno, da. Održivost brenda, kor biznisa, broja zaposlenih, kupaca, proizvodnih kapaciteta, prodaje, naravno ne nužno navedenim redosledom, bili su imperativi kojima smo svi težili u prethodnom periodu. Ogromni izazovi su bili pred nama, a pojedine grane industrije su uspevale da održe poslovanje u prvom talasu epidemioloških promena, neke kasnije, a kod nekih nažalost i pored svih domišljatosti i transformacija održivost je dovedena u pitanje. Marketing kao struka je i pre početka epidemije imao „ozbiljan ispit“ održivosti kroz transformacije koje su pratile novu eru oglašavanja, odnosa sa kupcima, istraživanja tržišta, dostupnosti, a sve to je samo dodatno ubrzano od marta prošle godine. Konsolidacija tržišta, spremnost kompanija na promene, jačina marketing tima i poznavanje navika primarne ciljne grupe bili su presudni.

Da li je održiv = odgovoran = snažan brend? I koju ulogu u tome igra komunikacija?
Kompanija Forma Ideale je svojim kupcima omogućila izbor velikog broja artikala, čiji dizajn i metodologija izade prate svetske trendove. Kvalitet artikala napravljenih u našoj fabrici u Kragujevcu je isti u Srbiji kao i u bilo kojoj od 60 zemalja u kojima se plasira gotovo 80% proizvodnje. Odgovorno smo stali pred kupce i omogućili smo im da opreme i ulepšaju svoj dom u gotovo svakom gradu u Srbiji i bližimo se otvaranju 40. salona. Pored toga, omogućili smo im kupovinu u našoj Internet prodavnici koja je pokrenuta još pre deset godina. U međuvremenu smo im omogućili da artikle pogledaju virtualno u svom domu kroz Arcore aplikaciju, samostalnu montažu prateći naša video uputstva za montažu, pružili smo im praktične savete kroz kompanijski blog, a od nedavno i svakodnevnu podršku na našem website-u kroz Live Chat platformu, koja im je dostupna svakodnevno u periodu od 8 do 22h. Preuzimanje partnerskog odnosa sa kupcima je odgovoran čin, jer vi time postajete i sastavni deo njihovih domova i svakodnevice, a svakako važnu ulogu u navedenom procesu igra komunikacija. Ona mora biti pravovremena, pažljivo uređena, razumljiva i dostupna pre svega ciljnoj grupi kojoj se obraćamo i to u svakom ternutku. Održivost, sudeći po svemu, znači izuzetnu odgovornost, a poželjno je i snažan brend. Ipak, nikako ne bih želeo da potcenimo manje brendove, koji su zahvaljujući odgovornom odnosu prema svojim klijentima (kupcima) i dobrom komunikacijom, obezbedili sebi održivost.

Ko preuzima odgovornost za oglašavanje neetičnih brendova?
Brza transformacija društvenih navika, veća informisanost populacije i dostupnost informacija pre svega na digitalnim medijima dovela je do veće transparantnosti neetičkih brendova. Taj, možemo reći fenomen, koji je ranije više bio zastupljen u nekim drugim industrijama, postao je globalni trend i ako jedna kompanija ne prati etičke vrednosti u svom razvoju, neće naći pravi put do kupaca i apsolutno za to snosi i odgovornost. Kompanija Forma Ideale pored brige o kupcima, što je imperativ, svoju poslovnu strategiju plasira i kroz društveno odgovorno poslovanje. Spektar društveno odgovornog poslovanja kompanije ima za cilj da proaktivnim pristupom promoviše teme i izazove sa kojima se susreću osobe koje čine najosetljiviji deo svake sredine – deca, osobe sa posebnim potrebama, sugrađani koji se suočavaju sa posledicama klimatskih promena (poplave, požari…), kao i manjine, koje su predmet diskriminacije. Veoma smo ponosni na činjenicu da smo skrenuli pažnju javnosti i učestvovali u društveno odgovornim akcijama zajedno sa Crvenim krstom Srbije, Komesarijatom za izbeglice i migracije Republike Srbije, Centrima za socijalni rad u lokalnim zajednicama, predškolskim, obrazovnim i zdravstvenim ustanovama… Doprinos borbi protiv posledica klimatskih promena na teritoriji Srbije pružamo kroz veliku akciju „U formi za dobra dela – pomoć za Srbiju“, gde u saradnji sa Crvenim krstom opremamo domaćinstva nastradala u velikim poplavama u prethodnom periodu. Među brojnim aktivnostima izdvojio bih i veliku akciju pošumljavanja. Kompanija Forma Ideale u 2020. godini obeležava jubilej 25 godina uspešnog poslovanja i razvoja akcijom pošumljavanja u gradovima širom Srbije.

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Sustainability je rec koja bi trebalo da obelezi svaku godinu. Realnost je da ako ste vlasnik nekog biznisa, na vama i samo na vama je zadatak da ga odrzite. Ako se borite za neki cilj, nevezano za posao, na vama je zadatak da se u njemu odrzite, da sirite to znanje.

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!