Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Uspećemo

Malo je šta pozitivno istovremeno ujedinilo i prodrmalo planetu kao što je bio govor kraljice Elizabete II, na temu korona virusa.

Onako uspavanim i letargičnim u karantinu, slušaoce širom sveta ove reči su dodirnule kao majčine tople ruke, poljupci na ranu i reči utehe, ohrabrenja.

A pažljivim, analitičnim slušaocima i kolegama koje se bave komunikacijom – kao najbolji javni govor još od nastupa Mišel Obame 2012.

Pred nama je savršen govor, besprekornih ključnih poruka, konciznih i jasnih, koje se mogu bez velike muke citirati i viralno prenositi. Poruke koje gađaju u metu sve ciljne grupe.

Kada kažem „gađaju“, mislim pogađaju na više nivoa razuma i emocija, i u njima odjekuju na pozitivan i motivišuć način.
A to ni malo nije lako kada smo okruženi svime osim pozitivnim (kontekst) i kada se obraćamo najširoj populaciji (veliki broj različitih ciljnih grupa).

Govor ne sadrži pretnje i zapovesti naciji da se pridržava mera prevencije. To se od kraljice ni ne očekuje. Njene reči su smirujuće, a opet izuzetno snažne, mada ni na koji način ne doprinose panici i strahu.

Umesto toga, motivacioni impuls daje kroz pozitivne poruke, pre svega:
– Strateški: isticanje vrednosti nacije, uvreženi karakter i osobine kojima se Britanci generacijama ponose (ali su bliske svim nacijama); zahvalnost i pohvalu svima koji daju svoj doprinos – radom i činjenjem, ali i nečinjenjem – mirovanjem i izolacijom; podsećanje na teška vremena i posebno Drugi svetski rat kada su mnoge porodice bile suočene sa izazovom razdvajanja, a jedan od najtežih je bila evakuacija najmlađih.
– Zanatski: stilski postoji jasna gradacija u izlaganju, od uvoda, kroz razradu i moćnu završnicu; svaka od snažnih ključnih poruka je više puta ponovljena, svaki put slikovito, uz pažljivo birane reči.

Lepota ovog govora je u činjenicama koliko i u univerzalnim vrednostima i slikama koje pruža. Kraljičino izlaganje budi razum i (sa)osećajnost, a njen govor miluje emocije, daje snagu i snažno inspiriše solidarnost.

Za ovaj trenutak na planeti Zemlji, svaka je reč na svom mestu. Svaka reč ima težinu neizvesnosti, ali i vere da ćemo se izboriti i uspeti, ponovo okupiti i videti, i s ponosom se sećati na to kako smo se poneli tokom ovog teškog vremena.

Poslušala sam ga desetak puta i svaki put sam otkrivala neki novi sloj u njegovoj prividnoj jednostavnosti.
Ono što znam jeste da ćemo ga, kada sve ovo prođe, dodatno analizirati i koristiti za komunikacijske treninge za klijente.
Do tada, preporučujem svakodnevnu konzumaciju ovih mudrih reči i poruka.

Uspećemo.

Autor teksta: Tamara Bekčić, Managing Director i Co-Founder agencije Chapter 4 PR

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!