Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2019: Potrebno je da se mi kao pojedinci menjamo, a onda i kao struka!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Tamara Jokanović, direktorka agencije Represent Communications.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Godina za nama je bila dosta dinamična, uz novine, tehnologije i zakone koji su umnogome uticali i tek će uticati na poslovanje ne samo tržišnih komunikacija. Takođe, stiče se utisak da se struka donekle probudila i protekle godine smo zaista imali priliku da vidimo nekoliko dobrih i zapaženih kampanja, što nije bio slučaj godinama unazad. Međutim, to još uvek nije dovoljno i tržište, okruženje, novi način poslovanja će zahtevati ne samo kreativnije pristupe, već domišljato-ostvarive pristupe čija će realizacija dati zaista vidljive rezultate, pogotovu u oblasti CSRa koji je ove godine doživeo svoje ponovno buđenje.

Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Izazov koji će obeležiti sledeću godinu biće podizanje kvaliteta usluga u skladu sa promenama koje su se desile i koje će se tek dešavati, posebno u sferi digitalizacije, opet kažem, ne samo tržišnih komunikacija. Klijenti su postali sve zahtevniji, sve edukovaniji, digitalno pismeniji i tu više nema mesta greškama. Kvalitet usluga, ideja i realizacije je ono što će “promešati karte” u 2020. i zahtevaće dodatne resurse, dodatna znanja, sa isitim ili možda i nižim budžetima u nekim industrijama. S druge strane, već se donekle oseća promena politike poslovanja medija ili medijskih grupacija čije će potpune promene, strukture i forme biti vidljive tek u sledećoj godini i to će biti veliki izazov pre svega za PR i media buying agencije.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Kroz istoriju smo mnogo puta bili svedoci da advertajzing itekako može promeniti svet! Setite se samo kako je jedan sirup u apoteci u Atlanti vremenom postao najpopularnije gazirano piće na planeti i potpuno promenilo stil življenja. I konstantno ga menja. Iskreno se nadam da ćemo budućim kampanjama takođe menjati svet nabolje, ne samo deklarativno već suštinski i da će se delovanje/nedelovanje pre svega odraziti na ljudski uticaj na klimatske promene koje se već ozbijno osećaju svuda. Ne bih imala nista protiv i da se cela struka najboljih pojedinaca ujedini i napravi jednu zajedničku, ako ne globalnu, ono bar regionalnu kampanju na ovu temu, jer je ona sada već ozbiljno goruća. U protivnom, nećemo imati šta da ostavimo budućim naraštajima.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Tako što ćemo shvatiti da jedino što je stalno je promena u svakom smislu te reči. Potrebno je da se mi kao pojedinci menjamo, a onda i kao struka, jer okruženje u kom obitavamo i poslujemo se menja nepovratnom brzinom. Naš pojedinačni i zajednički zadatak je da se na najbolji mogući način prilagodimo novim tržišnim utakmicama, da konstantno usvajamo nova znanja i veštine i damo maksimum od sebe jer ćemo samo tako uspeti da utičemo na druge sopstvenim primerima. Dobrim ili lošim…izabraćemo sami!

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!