Marketing mreža objavila je rezultate prvog talasa istraživanja #AgencyReport19. Ove nedelje objavljujemo drugi deo ovog istraživanja koji se odnosi na planove za budući poslovni razvoj agencija u Srbiji.
Čak 61% agencija koje su učestvovale u istraživanju navele su da su u 2018. ostvarile gotovo sve ciljeve ili planove iz 2017. godine, dok je 10% ostvarilo upotpunosti sve zacrtane planove.
46% agencija beleži najveći rast klijenata i najveći napredak u poslovanju u oblasti digitalnog marketinga, dok 31% njih smatra da u FMCG industriji imaju najveći potencijal za dobijanje novih klijenata i razvoj poslovanja u narednih godinu dana.
Kada su u pitanju dalji razvojni planovi, 40% agencija ulagaće u razvoj tima i zaposlenih, dok 24% planira pokretanje novih projekata i plasiranje novih komunikacionih alata. Čak 64% agencija u Srbiji planira širenje i otvaranje novih predstavništva na tržištu Evrope.
Kada je u pitanju uvođenje novih usluga i delatnosti, 50% agencija u planira uvođenje ili širenje sektora za digitalni marketing u okviru agencije u 2019, dok 18% vidi potencijal u širenju u oblasti organizacije sajamskih nastupa i drugih događaja.
Još jedna potvrda da su agencijama zaposleni i razvoj timova veoma važni, pokazuje i činjenica da je 35% ispitanika reklo da će se u ovoj godini fokusirati na razvoju i obuku zaposlenih.
U prvom talasu podatke o svom poslovanju i uspesima poslale su 102 agencije, koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija. U odnosu na prethodnu godinu, broj agencija, koje su se uključile u projekat, uvećan je za više od 37%.
Drugu godinu za redom, Marketing mreža sprovodi studiju u vezi sa poslovanjem agencija pod nazivom Agency Report. U analizu su uključene sve agencije koje posluju u Srbiji u oblasti tržišnih komunikacija (bez preduzetnika), raspoređene u osam grupacija.
Drugi talas istraživanja je u toku i predstavlja prikupljanje i analizu javno dostupnih podataka o poslovanju agencija u 2018. godini, uključujući i podatke iz APR-a. Javno dostupni podaci o agencijama biće pojedinačno i transparentno objavljeni u tabelama i predmet dubinske analize Agency Report.
Kao i prošle godine, cilj istraživanja je analiza tržišta za prethodnu godinu, odnosno sticanje uvida u stanje na tržištu, sakupljanje transparentnih podataka i rangiranje agencija po različitim kriterijumima.
Za sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, istraživanjem i podacima molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs
Zvaničan hašteg projekta je #AgencyReport19