Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Tamara Bekčić, Managing Director & Co-Founder, Chapter 4 PR.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za PR agencije u Srbiji?
Godina za nama je bila turbulentna, ali koja nije? Različiti faktori su uticali na otežavajuće poslovne okolnosti, ali i pored toga, mislim da je za PR agencije u Srbiji ovo bila dobra godina, što je pozitivan pokazatelj.
Naša agencija je tokom 2018. uspela da nadmaši poslovne planove i projekcije: dobro pozicionirana, pokazuje kontinuiran rast i visok stepen stabilnosti tima i klijenata. Kada posmatramo širi kontekst, Chapter 4 Srbija je jedna od najboljih agencija u celoj grupi, a poslujemo širom Centralne i Istočne Evrope. Vrednost i uspeh koje smo timski postigli protekle godine rezultat je napora svakog člana tima i poverenja koje smo izgradili s klijentima.
Tokom 2018. godine smo pre svega bili snažan oslonac klijentima u razvoju odnosa sa stejkholderima, realizovali smo mnogo novih projekata i širili svoju poziciju dinamične regionalne komunikacijske mreže. Razvijali smo digitalni sadržaj s jedne strane i analitiku s druge, kako kroz sopstvena istraživanja, tako i ona za klijente; organizacija događaja se odlično razvija kroz chapter4events.rs platformu koju smo lansirali, a klijentima smo u ovoj godini pružili i rekordan broj komunikacijskih treninga. Najvažnije je da smo većinu partnerstava uspeli da podignemo na još viši nivo i taj stalni razvoj je ono što Chapter 4 konsultantski tim čini posebno značajnim.
Koje trendove ili izazove u oblasti komunikacija možemo da očekujemo u 2019.?
Svakodnevno nailazimo na izazove s kojima se uspešno borimo već punih 9 godina, ali „to je ljubav, to se voli“. Šalu na stranu, rizik postoji stalno, ali se vodimo znanjem i iskustvom i sa svakom novom preprekom postajemo bolji, zahvalni na prilikama i zaključcima koje smo stekli.
Kada govorimo o trendovima, moram da kažem da verujem da se posao komunikatora nije suštinski promenio. Menjaju se ciljne grupe i menjaju se kanali, zbog čega je stalni trend – učenje: biti u korak s vremenom i tržištem i ako ili kad god je to moguće – ispred njega, analizirajući lokalne prilike i pomno prateći region i svet.
Uvek imam neku pozitivnu tremu u pogledu budućnosti, uprkos planovima i dobroj timskoj postavi. Verujem da je to zapravo osećaj odgovornosti, jer naši ciljevi nisu oni koje smo danas postigli, već uvek viši, bolji i dalji… što nije ni malo lako. Stalno i aktivno radimo na tome da budemo još bolji poslodavac, partner i savetnik klijentu. Kontinuirano podižemo lestvicu i time budemo i konkurentni i suštinski važan poslovni savetnik klijentima.
Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Akcija je osnova uspeha. Ako želimo bolje tržišne uslove, moramo da se oko njih i sami potrudimo, na nivou struke, kompanija, agencija i pojedinaca. Tu mislim pre svega na transparentnost, etiku i integritet. Jednostavno: dela, a ne reči.