Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2018, u kojima direktori agencija iz Srbije ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Borislav Miljanović, CEO agencije Represent Communications.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za PR agencije u Srbiji?
Godina za nama je za PR industriju u Srbiji bila teška kao i nekoliko prethodnih. Ali se pokazalo da one agencije koje znaju svoj posao i one koje investiraju u razvoj zaposlenih nemaju razloga za brigu. Jasno su se odvojile 3-4 agencije koje pobeđuju na pitchevima i za koje se posao širi iako je celokopno tržište PR usluga u stagnaciji. Naše iskustvo govori da kombinacija poznavanja tehnika komuniciranja na klasičnim medijima sa novim digitalnim znanjima i kanalima daje odlične rezultate i da se sve više klijenata odlučuje za agencije koje pokrivaju ove dve oblasti uz kvalitetnu video produkciju.
Koje trendove ili izazove u oblasti komunikacija možemo da očekujemo u 2019.?
Za nas je content marketing, kako za tradicionalne, tako i za digitalne medije sadašnjost i budućnost. Učimo i razvijamo se i u oblasti performance marketinga jer smatramo da uz proizvodnju dobrog sadržaja treba biti i majstor distribucije. Nadamo se da će naš Digital Element u sledećoj godini postati standard u prikupljanju i analizi big data na srpskom internetu.
Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2019.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Da svi zajedno mnogo više učimo. Svetska marketinška industrija je u krizi. Svi vidimo kako je internet uništio štampane medije, vidimo kako novi igrači napadaju i klasične televizije, ali se i dalje u našoj industriji bavimo kreativnošću u proizvodnji oglasa. A internet ne trpi oglase. I svi veliki marketinški konglomerati moraju da menjaju modele poslovanja jer buduća valuta u našoj industriji je content. Samo oni koji budu pravili kvalitetne i kreativne sadržaje biće interesantni klijentima 21. veka.