Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Da li agencijama za organizaciju događaja u Srbiji preti ozbiljna kriza?

Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja (BTL), a u okviru studije Agency Report.

Iako je u 2017. zabeležila pad poslovnog prihoda za preko 30% ili preko 166,5 miliona dinara i pad neto dobiti za preko 39% ili preko 41,2 miliona dinara, agencija BTL MANDIS MEDIA našla se na prvo mestu rang liste po oba finansijska parametra. Ova agencija, u prošloj godini, zaposlila je jednog novog kolegu, što je rast od 5,56%.

Na visokom drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti nalazi se MPG PLUS. I ova agencija zabeležila je pad poslovanja po oba finansijska paramentra – 15,75% po poslovnom prihodu i skoro 40% po neto dobiti. S druge strane, MPG PLUS zaposlio je troje novih kolega i time zabeležio rast od 6,67%. Takođe, broj klijenata po projektu uvećan je za 16,67%, kao i broj klijenata po ugovoru za skoro 31%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti, nalazi se BEOEXPO SYSTEM. Ova agencija je zabeležila rast poslovnog prihoda za skoro 15%, dobiti za 21,4% i broja zaposlenih za 50%. Beoexpo System godinama je bio na prvom mestu rang liste po poslovnom prihodu, ali se situacija izmenila u 2016. i 2017.

Visoko četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji POLIPLAN 1 TO 1. Ova agencija zabeležila je rast poslovnog prihoda u 2017. za 5,74%, rast broja zaposlenih za 8,57%, ali pad neto dobiti za preko 30%.

BTL Agencija našla se na petom mestu po poslovnom prihodu i na drugom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad poslovanja po oba finansijska kriterijuma – preko 19% poslovnog prihoda i preko 20% neto dobiti. Broj zaposlenih nije se menjao u odnosu na 2016.

Pad poslovnog prihoda u 2017. godini zabeležile su i agencije REPRODUKCIJA (-6,94%), I TEAM (-11,68%) I BRAND LIFE (-19,6%). Zanimljivo je da po neto dobitku u 2017. ni jedna agencija sa rang liste nije zabeležila negativan rezultat.

Rast poslovanja po oba finansijska parametra u prošloj godini zabeležile su agencije M2COMMUNICATIONS, SMARTPOINT ADRIA, ŽIŽGIN, EXPO SOLUTIONS i CONFERENCE REPUBLIC. Sve navedene agencije ostvarile su veoma stabilan poslovni rezultat u 2017, što bi, ukoliko se ovaj trend nastavi, dovelo do pomeranja nekih od njih na više pozicije na rang listi u narednim godinama.

Zanimljivo je da je agencija Smartpoint Adria zabeležila i rast broja klijenata po projektu za skoro 82%, kao i klijenata po ugovoru za 23%. I agencija UNITED MOMENT zabeležila je povećanje broja klijenata po projektu za 75%, kao i klijenata po ugovoru za neverovatnih 140%.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 18 pravnih lica koja se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja (BTL).

Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2017. opao je za 2,52%, a neto dobit za čak 26,76%.

Broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja veći je za 13,68%, a u 2017. iznosio je 241. Najviše novih kolega zaposlila je agencija Beoexpo System (11) i Smartpoint Adria (7). Smart Media jedina je agencija koja je otpustila dvoje zaposlenih u prošloj godini.

Ako bismo poredili veličinu agencija, po broju zaposlenih u 2017. godini, najviše je malih agencija 61%, zatim srednjih 39%. Velikih agencija, preko 50 zaposlenih, nema u ovoj grupaciji.

Kategorija agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja (BTL) zabeležila je loš poslovni rezultat u 2017. godini. Ukoliko agencije ne uvedu novine u ovoj oblasti i nastavi se trend smanjenja budžeta za BTL, ova grupacija agencija mogla bi u narednim godinama da očekuje veliku krizu.

Više informacija pogledajte na infografiku ispod:

Više informacija o istraživanju i metodologiji možete pročitati OVDE.

Za detaljnije analize i sva dodatna pitanja u vezi sa projektom Agency Report, molimo vas da se obratite na mejl ivana@marketingmreza.rs

Zvaničan haštag projekta je #AgencyReport18

Popunjavanjem formulara ispod možete preuzeti analizu i tabele za kategoriju Agencije za organizaciju sajmova i drugih događaja.

    Autor analize: Marketing mreža

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    PROJEKAT

    spot_img

    Anketa

    Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

    Oceni tekst

    0,00 od 5
    1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
    Loading...

    Povezani tekstovi

    POSTAVI KOMENTAR

    Molimo unesite Vaše ime
    Molimo unesite Vaš komentar!