SVET – Pogodio ga je pad prihoda od 13 odsto, a vrednost deonica stropoštala se za čak 30 odsto u odnosu na najbolji „score“ dosegnut pre tačno 12 meseci no, to ga nije srušilo sa vrha lestvice najmoćniji brendova današnjice. Na Forbsovoj listi TOP 100 najvrednijih brendova, Apple je i dalje nadmoćan, čak 87% bolje rangiran od glavnog rivala Googlea.
S vrednošću brenda procenjenu na 154,1 milijardu dolara, kompanija koju je osnovao pokojni vizionar Steve Jobs klasa je za sebe – glavni je zaključak Forbes tima koji je krojio lestvicu 100 najvrednijih brendova za ovu godinu. Međutim, mada je Apple nedostižni vladar ovog elitnog društva, titula zvezde pripala je drugome.
Facebook, najveća i još najpopularnija društvena mreža na planetu, nezaustavljivo juriša prema samom vrhu. Reč je o najbržerastućem brendu i to drugu godinu zaredom, vrednost mu je u odnosu na prošlu godinu skočila za zavidnih 44 odsto i sa prihodima od 17,4 milijarde dolara danas „teži“ 52,6 milijardi USD. „Facebook niže inovacije, kontinuirano dodaje nove mogućnosti korištenja i poboljšava funkcionalnost“, komentarisao je kolumnista New York Timesa James Stewart.
Analiza aktualne lestvice pokazuje da su na njoj kompanije iz 16 zemalja, a zastupljeno je ukupno 19 industrijskih grana. Amerika očekivano dominira, na popisu su 52 brenda iz USA, Njemačka je zastupljena kroz 11, Japan kroz osam, a Francuska sa šest kompanija. Tehnološki brendovi su u prednosti, mada ne prevelikoj, na listi ih je 17, uključujući i prva tri mesta. Finansije su osvojile 13 pozicija predvođeni American Expressom na 24. mestu. Automobilske marke osigurale su 12 mesta, dok je trgovačkim lancima i luksuznim brendovima pripalo osam. Prvak auto industrije je Toyota, koja se nalazi na na 6. poziciji uz rast vrednosti brenda od 11 odsto odnosno 42,1 milijarde dolara. Celu listi pogledajte na sajtu Forbes.
Više informacija pročitajte na portalu poslovni.hr.