Toygun Yilmazer, Chief Strategy Officer u agenciji TBWAIstanbul i jedan od predavača na festivalu KAKTUS 2015, govori kako lokalni faktori utiču na realizaciju međunarodne kampanje, da li komunikacija poznaje granice i kako je popularna kultura izmenila marketinšku industriju.
Zašto je važno da budemo upoznati da aspektima popularne kulture u komunikaciji sa potrošačima?
Marketinški stručnjaci stalno pokušavaju da osmisle nešto kreativno, drugačije i atraktivno. Kada sam počeo da se bavim ovim poslom bila je popularna knjiga „Attention Economy“. U njoj se vrlo jednostavno objašnjava kako funkcioniše svet koji je prezasićen informacijama, i kako u njemu ništa nije važnije od privlačenja pažnje. To danas postaje gotovo nemoguće. Međutim, ako pratite trendove u kulturi, oni mogu da začine vašu kampanju i privuku pažnju.
Kako lokalni faktori utiči na realizaciju međunarodne kampanje? Da li komunikacija poznaje granice?
Međunarodne kampanje se obično grade na univezalnim istinama, koje su primenjive svuda u svetu. Lokalni momenti u kampanjama stvaraju tu emotivnu vezu. Kampanja Coca-Cole „Go Better Together“ primenjiva je na globalnom nivou, ali kada se urade lokalne adaptacije i kada se uključe lokalne navike potrošača, onda ta kampanja dobija neku drugu dimenziju i postaje mnogo efektnija.
Kako je kultura izmenila marketinšku industriju? Koji je najbolji način da se informišete o novim trendovima u kulturi?
Marketinška industrija mora da ide u korak sa kulturom. Međutim, imate mogućnost da pratite trendove ili da ih sami kreirate. TBWA u svom radu primenjuje tzv. Disruption Live metodologiju, koji ću detaljnije predstaviti 29. oktobra na festivalu KAKTUS 2015. Nadam se da će biti inspirativno kolegama iz Srbije i regiona.
Možete li nam navesti primer neke proaktivne kampanje koja odlično targetira svoju ciljnu grupu?
U Turskoj su postale veoma popularne video igre i ljudi su veoma uzbuđeni zbog lansiranja Fallout 4. Razgovarali smo sa našim klijentom Teknosa, koji je na našem tržištu prvi u prodaji televizora i mobilnih telefona, da osmisli i plasira video igricu koja će biti usmerena na njihovu ciljnu grupu. Mislim da je upravo ta otvorenost klijenata za saradnju i inovacije vrlo važna.
Prvi nacionalni Festival integrisanih komunikacija – KAKTUS 2015 biće održan 29. oktobra u Beogradu, pod sloganom „Ideje koje opstaju“. Više informacija pronađite na www.kaktus.rs.
Autor: Ivana Parčetić Mitić