Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Kako usrećiti potrošače na području ex-YU?

Srednja klasa čini izuzetno važan deo potrošača, koja se kontinuirano povećava. Procenjuje se da će između 2009. i 2020. broj pripadnika srednje klase porasti sa 1,8 milijardi u 2009. na 3,2 milijarde ljudi u 2020. godini (izvor: The Brookings Institution).

U daljem tekstu prikazaćemo kako je situacija u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji i Makedoniji. Često se pretpostavlja da je na svakom tržištu srednja klasa najviše okrenuta nekim materijalnim vrednostima i da je ambiciozana. Da li je zaista tako? To smo verifikovali pomoću odgovora 15 hiljada ispitanika sa četiri ex-YU tržišta. Podatke smo takođe uporedili sa drugim razvijenim zemljama i zemaljama u razvoju.

Na grafikonu gore možemo da uporedimo zadovoljstvo i sposobnost uticaja na promene u životima potrošača iz različitih zemalja, što su samo dva od 200 elemenata analize načina života koje TGI istraživanje nudi na svakom tržištu. Analiza odgovora 15 hiljada ispitanika u 2014. godini dala je zanimljive rezultate i otkrila velike razlike među potrošačima na relativno malom tržištu.

Prema podacima koji se temelje na proračunu prosečnih vrednosti jedino se Slovenija nalazi na optimističnom sprektru karte. Najmanje zadovoljni su građani Makedonije, zatim građani Srbije. Građani Makedonije se takođe osećaju veoma nemoćni u vezi bilo kakve promene. Isti primer je i sa zapadnoevropskim zemljama i zemljama u razvoju, gde se pokazuje da su najoptimističniji i najzadovoljniji ljudi koji žive u Nemačkoj, SAD i Velikoj Britaniji, a najmanje oni u Južnoj Africi. Brazilci na primer nisu zadovoljni standardom, ali su optimistični što za njihov ekonomski rast ne iznenađuje.

S obzirom na potencijal srednje klase, kompanije moraju dobro da znaju šta se njima događa jer uprkos recesiji, srednja klasa i dalje ima veliku kupovnu moć.

Target Group Index je jedan od retkih multifunkcionalnih alata koji je namenjen savremenim kompanijama u zadovoljavanju osnovnih potreba za analizama potrošača, tržišta i konkurencije. Korisnik Target Group Index baze može brzo i lako da analizira kako svoje postojeće i potencijalne potrošače tako i potrošače konkurencije i da jako precizno definiše strategije i smernice marketinškog oglašavanja.

Za Marketing mrežu tekst napisao: Borislav Radojković, TGI Project manager, Mediana Adria

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!