Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

#7for17

Danas, kada su različiti komunikacijski kanali i načini komunikacije dostupniji nego ikada pre, važno je prepoznati priliku, reagovati i kreirati informativne i inovativne komunikacijske strategije koje će ostvariti zadane ciljeve. Da bi organizacija uspela da kreira takve strategije i poboljša svoj imidž i prisutnost na tržištu, potrebno je pratiti nove trendove i prilagoditi im se.

U ime agencije Grayling želim da predstvaim sedam trendova u komunikacijskoj industriji za sledeću godinu koje smo nazvali #7for17. Pripremili smo listu sedam bitnih faktora za komunikacijsku industriju u 2017. godini uzimajući u obzir brze promene u tehnološkoj industriji, inovacije u sektoru medija, kao i sociološku i političku situaciju u svetu.

#1 Internet of things i veštačka inteligencija (AI)
Budući da je broj nosivih uređaja sve veća na tržištu, očekivano je da će korisnici kreirati sopstvene pametne eko-sisteme, prilagođene njihovim potrebama, željama i načinu života. Brendovi će morati da prihvate tehnologiju više nego što to sada čine, i u još većoj meri se fokusiraju na potrošače tako što će im dopustiti da budu interaktivni na način na koji oni to žele.

Danas je korisnicima dostupno mnogo više od praktične i personalizovane upotrebe „Interneta stvari“ (IoT). Veštačka inteligencija (AI), koja je u velikoj meri prisutna, biće korišćena za upravljanje različitim aspektima života, bilo da je reč o sastancima, kupovini ili putovanjima. Prema podacima kompanije Gartner, više od dve milijarde online kupovina u 2017. godine biće ostvareno preko mobilnih shopping asistenata. Tako će trgovci, brendovi, turističke agencije, turistička odredišta, tačnije organizacije svakog tipa, morati da shvate i prilagode se ovim promenama.

#2 Faktor nesigurnosti – mogu li direktori vratiti poverenje građana?
Potrošači sve više gube poverenje u političke ličnosti i traže podršku, odgovore i očekuju da poslovni ljudi i brendovi preuzmu glavnu reč. Istraživanje je pokazalo da čak 82 odsto potrošača ima više poverenje u kompaniju ili brend čiji je izvršni direktor (CEO) aktivan na društvenim mrežama. Na primer, kada izvršni direktor neke kompanije ili brenda iskazuje pozitivan stav o relevantnim svetskim pitanjima (društvenim ili političkim), korisnici imaju više poverenja u njegove liderske sposobnosti. Takođe, podjednako je važno kojim tonom se CEO-ovi obraćaju u svojim objavama na društvenim mrežama. Ljudi će steći poverenje u onoga ko im se obraća toplim tonom, empatijom, iznoseći stavove i mišljenja na njima prihvatljiv način.

#3 Nova generacija influensera na društvenim mrežama
Mnoge kompanije i organizacije su već prepoznale važnost saradnje s influenserima na društvenim mrežama, pri čemu se misli na blogere, vlogere, YouTubere, influensere na Instagramu i Twitteru koji pokrivaju različita područja, modu, lepotu, gastronomiju, gejming, IT, itd. Međutim, njih ne treba posmatrati kao samo još jedan kanal komunikacije, već je potrebno da kampanje budu pažljivo i kreativno osmišljene kako bi dominirale kreativnom zajednicom. Ovakve kampanje će omogućiti brendovima da ostvare uticaj na društvenim mrežama sa ogromnom lojalnom publikom koju većina kompanija može samo da sanja.

#4 Hibridna stvarnost
Kompanije koje prepoznaju napredak u korisničkom iskustvu kao ključni element inovacija korišćenjem izmenjene realnosti (AR), virtuelne realnosti (VR) i pomešane realnosti (MR) bolje će ostvariti konkurentsku prednost na tržištima koja u sve većoj meri zahtevaju sofisticirane usluge. Komunikacija na svim nivoima, u bilo kojem delu sveta, nikad nije bila jednostavnija, bilo da je u pitanju komunikacija putem FaceTime-a, instant poruka, gejming kanala, itd. Način na koji komuniciramo se brzo razvija, a razvojem tehnologija AR, VR i MR, digitalni i fizički svetovi postaju sve integrisaniji, omogućujući korisnicima da dožive iskustva koja se ranije nisu mogla ostvariti.

#5 Saradnja javnog i privatnog sektora
Tekuća godina je, u političkom smislu, širom sveta bila turbulentna, ali se ispod sveg tog haosa i dalje donose političke odluke, a u 2017. godini ćemo biti svedoci veće saradnje između privatnog i javnog sektora. To je sasvim logično, uzimajući u obzir UN-ov plan „Suistainable Development Goals 2015–2030“. Najveća pitanja na globalnom nivou će biti rešavana zajedničkim naporima privatnog i javnog sektora, što će omogućiti da privatni sektor utiče na javni i obrnuto.

#6 Novi prostor za takmičenje
Omiljene društvene mreže Facebook, Instagram i Twitter fokusiraju se na plaćeni sadržaj više nego ikada, ali je isto tako zasićenost porukama i kampanjama na ovim mrežama veća nego ikad. Prema poslednjim istraživanjima, što je veći broj fanova na Facebook stranicama to je manji njihov organski doseg. Brendovi i kompanije danas na raspolaganju imaju netradicionalne platforme koje još nisu toliko opterećene konkurencijom, na kojima je moguće, uz konkretno osmišljeni sadržaj i poruke, ostvariti svoj cilj, biti primećen i ne gubiti se u masi. Netradicionalne platforme predstavljaju izazov brendovima i agencijama u stvaranju kreativnog i inovativnog sadržaja kojim će podstaknuti zanimanje za njega.

#7 Uživo i neobrađeno
Najveće promene u 2016. godini odnose se na korišćenje platformi za direktan prenos, kao što su Facebook Live i Periscope. Time je kompanijama i brendovima omogućeno emitovanje sadržaja na globalnim razmerama, bez ikakvih filtera. Mlađa publika, millenijalci i generacija posle njih ne žele da čekaju na informacije, već žele da su one dostupne odmah, i to na njihovim omiljenim platformama. To su prepoznali mediji, ali i brendovi, ulažući novac u live blogove, streaminge i deljenja putem društvenih mreža, a sve sa ciljem kako bi ostali relevantni za određene ciljne grupe.

Više o ovoj temi biće reči na regionalnom forumu komunikacionih lidera IZAZOV 2017.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Milica Divić, Senior Consultant, Grayling

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!