Da se razumemo na početku: nije kao da je influencer marketing ikada prestao da radi ili će ikada to prestati, ali u nekim trenucima je moglo da nam se učini da mesto influensera zauzimaju kreatori sadržaja, pa čak i poznate ličnosti. Svako od njih ima svoje prednosti i saradnja sa svakim od njih donosi određene rezultate, a koga je najpametnije angažovati zavisiće isključivo od potreba i ciljeva vašeg brenda.
Influenserima se veruje – i to je činjenica. Činjenica je i to da ljudi zaista provode dosta vremena na društvenim mrežama (na kojima influenseri “žive”) i to ne samo zarad “ubijanja vremena” već i zarad informisanja, a od skoro čak i kupovine. Iskoristite to!
Korisnici se identifikuju sa influenserima
Svako od nas voli da prati lep sadržaj, estetične fotografije i video zapise, ali svako od nas takođe ume da napravi razliku između toga šta je stvarno, a šta je samo kreirano da izgleda lepo i “Instagram worthy”.
Sadržaj sa kojim ćemo se zaista poistovetiti više je stvaran i prikazuje isečke iz realnog života, a upravo to je ono što je specijalnost influensera. Da, mi govorimo o reklami, ali da, oni će vaš proizvod predstaviti tako da ta reklama izgleda “native”; predstaviće ga u duhu onoga što oni jesu i na način za koji znaju da će se njihovim pratiocima dopasti.
S tim u vezi, ne samo da je važno da birate influensere u skladu sa vrednostima brenda i proizvodom koji želite da promovišete, već i da im date slobodu da oni to urade tako da ne naruše svoj kredibilitet i poverenje njihove publike.
Foto: Unsplash
Influenseri mogu da donesu veći povraćaj ulaganja (ROI)
U odnosu na, recimo, poznate ličnosti, angažovanje influensera može da bude dosta isplativije, a na manje troškove saradnje utiče i to što influenseri uglavnom rade samostalno te neće biti potrebe da dodatno plaćate agencije-predstavnike.
Kad god je to moguće, neka vaša saradnja sa influenserima bude dugoročna. Što se njima više dopada proizvod za čiju promociju ih angažujete, to će njihove preporuke biti iskrenije i možda čak i spontano dugoročne. Publika će im verovati, raspitivaće se o detaljima, a bonus poene dobijate i ukoliko zajedno kreirate promo kod za ostvarivanje popusta prilikom kupovine.
Na ovaj način možete meriti rezultate saradnje koji su zahvaljujući konkretnim statistikama mnogo opipljiviji u odnosu na rezultate tradicionalne reklame (na primer, bilborda).
I ovde je važno naglasiti da je neophodno naći influensera koji je “perfect match” za vaš brend jer je u tome ključ građenja poverenja te ostvarivanja željenih rezultata. I ne dajte da vas zavaraju brojke – ponekad će mikro influenseri ostvariti bolje rezultate od makro influensera samo zato što su povezaniji sa svojom manjom grupom pratilaca.
Prilikom odabira influensera, obratite pažnju na organski reach i zatražite statistiku objava makar iz prethodna tri meseca, a ne statistiku nekoliko najboljih. Na ovaj način ćete dobiti realniju sliku na osnovu koje ćete proceniti sa kim je najbolje sarađivati i kakve rezultate možete da očekujete.
Influenseri grade autentičnije odnose sa raznolikom publikom
Influensere sa kojima ćete sarađivati treba da birate na osnovu njihove autentičnosti – svako od njih ima svoj stil komunikacije, svoju publiku koja pripada određenim demografskim grupama i interesovanjima te nema sumnje da ćete pažljivom analizom uspeti da pronađete osobu koja će se najbolje uklopiti u vaše zahteve.
Naglasiću: dajte influenserima slobodu da priču prezentuju na svoj način, lično, autentično i kreativno – baš onako kako su njihovi pratioci i navikli. Publika, naročito ona mlađa, lako će prepoznati kada je nešto neprirodno i izveštačeno, a narušenu reputaciju neće dobiti samo influenser, već i vaš brend. Imajte poverenja u svoje saradnike!
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Anja Petrović, Influencer Marketing & Community Manager, Smartpoint Adria