Svi mi koji se na bilo koji način bavimo marketingom znamo koliko je online prisustvo danas važno. Međutim, dok veliki brendovi brigu o tome prepuštaju marketinškim agencijama, lokalni biznisi se za svoju promociju mahom moraju postarati sami.
Samo jedan od načina za poboljšanje vidljivosti na tržištu jeste korišćenje punog potencijala Google Business profila, što je za male biznise gotovo od krucijalne važnosti. Ukoliko poznajete vlasnika lokalne pekare, radionice, kafića, obavezno podelite sa njim ove informacije – objasnićemo sve benefite posedovanja i redovnog ažuriranja Google Business Profile naloga i otkriti nekoliko saveta za predstavljanje na pravi, najefikasniji način.
Najpre, da ne bude zabune: početkom 2022. godine, Google My Business (GMB) preimenovan je u Google Business Profile (GBP), ali ćete među korisnicima i dalje često čuti stari naziv.
Bez obzira na to pod kojim imenom ga poznajete, reč je o još jednom od izuzetno popularnih Google-ovih “proizvoda” koji je namenjen lokalnim biznisima, a koji im pomaže da se što bolje pozicioniraju kako u rezultatima pretrage (i to u top 3 pozicije), tako i na Google mapama. Osim toga, zahvaljujući ovoj opciji, vaš biznis će se prikazati i u takozvanom Knowledge Panel-u koji sadrži sve važne podatke – naziv preduzeća, adresu, radno vreme, broj telefona, njegov logo, opis, informacije o proizvodima i uslugama.
Važno je naglasiti da Google Business Profile nalog mogu imati samo firme koje poseduju fizičku lokaciju ili uslužuju klijente na fizičkoj lokaciji, što znači da e-commerce i online shop-ovi, koji ne ispunjavaju ovaj uslov, neće moći da aktiviraju GBP nalog.
Foto: Unsplash
Zbog čega je Google Business Profile neophodan malim biznisima? Ovo su samo neki od benefita:
- Google Business Profile vam može pomoći da dovedete nove potencijalne korisnike, uglavnom okupljene oko određene lokacije. Da li ste znali da 50% ljudi koji koriste mobilne uređaje za lokalnu pretragu zaista posete traženu firmu ili prodavnicu?
- Korišćenjem ove Google opcije povećaćete vidljivost i popularnost brenda (brand awareness), broj poseta web-sajtu, kao i broj telefonskih poziva – istraživanja pokazuju da se većina poziva obavi tako što korisnik pronađe broj telefona na Google Business Profile nalogu.
- Google Business Profile predstavlja besplatnu platformu za recenzije koje poboljšavaju local SEO, pospešuju prodaju i otvoreno pokazuju šta korisnici misle o vašim proizvodima ili uslugama – oni komentarišu i ocenjuju vaš brend, a ovakva transparentnost od velikog je značaja za izgradnju poverenja u brend. Ovo je takođe prostor u kome je dobro postaviti određene ključne reči kako bi se vaš brend bolje rangirao u određenoj pretrazi.
- Vaš mali biznis biće još bolje predstavljen zahvaljujući dodavanju fotografija, video snimaka i drugih vizuala (logo vaše firme, fotografije iz objekta, fotografije sa klijentima, virtuelne ture i slično), a dodatnu promociju svega što radite postići ćete kreiranjem kraćih objava u kojima možete predstaviti nove proizvode, usluge, važne događaje.
- Verovatno najvažniji razlog zbog kog bi trebalo da koristite Google Business Profile jeste prilika da dobijete važne informacije u vezi sa vašim biznisom koje vam mogu biti od velike koristi – koliko puta je viđen vaš profil kao i njegov sadržaj, na koji način su korisnici došli do njega, kako reaguju na vaše objave, kakve komentare ostavljaju, a na raspolaganju su vam i podaci o samim korisnicima (pol, godine, zemlja iz koje dolaze). Da stvar bude još bolja, GBP je potpuno besplatan i izuzetno lak za korišćenje, a pritom je izuzetno koristan za razvoj vašeg biznisa.
Foto: Unsplash
Onda, kako da iskoristite Google Business Profile nalog na najbolji način? Evo nekoliko saveta:
- Najvažnije od svega je redovno ažuriranje svih podataka na profilu, a ovo se naročito odnosi na radno vreme – na ovaj način ćete sprečiti nesporazume do kojih može doći usled netačnih informacija. Promene koje unesete biće vidljive na profilu nakon maksimalno 24 časa, ali ponekad i mnogo pre – kroz, recimo, sat vremena.
- Bez obzira na to što je Google Business Profile odličan za predstavljanje malog biznisa, budući da sadrži sve važne informacije, on nikako ne može da zameni web-sajt!
- Pre nego što kreirate nalog, proverite da li vaš biznis već poseduje GBP – ukoliko postoji nekoliko godina, moguće je da i profil već postoji pa je samo potrebno da ga “preuzmete” kako biste mogli da ažurirate informacije i dopunite ih po želji.
- Ukoliko profil kreirate od početka, važno je verifikovati biznis profil kako biste bili sigurni da možete da unesete sve ključne podatke, ali i kako biste izbegli mogućnost manipulacije podacima na vašem profilu. Verifikaciju ćete lako obaviti – Google će vam poslati verifikacioni kod koji ćete potom uneti na svoj nalog. Verifikacija može trajati do nedelju dana, ali krucijalna je da biste mogli da pristupite svom nalogu.
- Obratite pažnju na kategoriju u koju ćete smestiti svoj biznis – trebalo bi da mu odgovara najpribližnije moguće.
- Unesite baš sve podatke koje možete, pritom koristeći ključne reči – profili koji su “bogatiji” informacijama bolje se rangiraju u pretrazi.
- Budite kreativni sa fotografijama – fotografišite objekat spolja radi lakšeg pronalaženja, iznutra, fotografišite proizvode, možda i same korisnike… Suštinski, sve fotografije koje biste plasirali na svoje društvene mreže i te kako se mogu pojaviti i na vašem Google Business profilu. Slobodno upotrebite i video formate.
- Posvetite se komentarima svojih korisnika – redovno odgovarajte na njih, čak i na one koji vam deluju kao negativni, a koji će vam zapravo pomoći da unapredite svoje poslovanje. Recenzije tome i služe – da se uvek trudite da budete još bolji.
- Omogućite svojim korisnicima da vam pošalju poruku u slučaju da imaju neko pitanje. Na raspolaganju vam je opcija postavljanja automatskog odgovora ukoliko niste u prilici da odgovorite odmah. Ipak, imajte na umu da ne bi trebalo da prođe više od 24h.
- Ukoliko vaš biznis uključuje proizvode, kreirajte katalog koji će sadržati njihove fotografije, opise i cene.
Sve u svemu, Google Business Profile idealan je za lokalne biznise jer im pomaže da povećaju i unaprede svoje online prisustvo. Na ovaj način moći će da ispromovišu svoje proizvode i usluge, povećaju šanse da se nađu u vodećim rezultatima pretrage, povežu se sa kupcima i korisnicima, a sve ovo vodi ka boljem poslovanju i povećanju profita. Nikako se ne sme zanemariti ni činjenica da je reč o odličnom alatu za praćenje performansi.
Ukoliko vodite lokalni biznis, nemojte potceniti značaj Google Business Profile naloga. Samim isticanjem na webu, na adekvatan način, lako možete nadjačati konkurenciju i zagarantovati uspeh svom brendu. Vodite računa o tome da vaš nalog bude aktivan i da redovno ažurirate profil ispravnim i odgovarajućim informacijama.
Za Marketing mrežu tekst napisao: Dušan Džakula, SEO Specialist, Smartpoint Adria