Završena je još jedna Spark.me konferencija tokom koje je postavljeno dosta pitanja, dato još više kreativnih odgovora. Program je bio veoma dobro osmišljen i pokriveni su svi aspekti kojima se konferencija bavi, od biznisa, preko storytellinga i priče o inovacijama, do tehnoloških tema…
Jedna od predavača bila je i Amy Guttman, novinarka Forbsa, koja je održala veoma korisno predavanje o elementima dobre priče i šta morate znati ako želite da novinari pišu o vašoj priči.
Da biste mogli da kreirate jednu efektivnu i viralnu priču morate znati šta dobre priče uvek demonstriraju. One su uvek deo modernih trendova, pružaju nešto inovativno publici, predstavljaju uvid u kulturu jedne zajednice, govore o problemu, ali ukazuju i na potencijalna rešenja. Prema Ejminim rečima novinari su ti koji bi trebali da tragaju za dobrim pričama, jer realno od aktuelnosti i kvaliteta njihovih priča, zavisi njihov i opstanak samih novina za koje pišu. Međutim, oni su mahom lenji da tragaju za njima. Mnogo je lakše preuzeti priču od drugih novinara i preraditi je na svoj način. Da, opravdanje za ovakvo postupanje je nedostatak vremena, a za dobru priču dobar tajming je SVE.
Pored dobrog tajminga, kreiranja trendova i društvenih promena nezaobilazan deo svake priče je njen pripovedač. Ako imate dobru priču i privukli ste pažnju novinara nemojte upropastiti svoju šansu time što nećete biti pripremljeni za razgovor sa njima, vi ili koncept priče o kojoj biste želeli da govorite. Nezaobilazno pitanje je šta vam je potrebno da biste bili dobar storyteller? Ejmi je tokom svog izlaganja navela priče pojedinih ljudi o čijim pričama je pisala, objasnila zašto su to dobre priče i zašto je odlučila da piše o njima.
Ceo tekst pročitajte na prototip.rs.
Autor: Snežana Subotić
Foto: Igor Milić