Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Značajan korak za onlajn medije u Srbiji!

Onlajn izdavaštvo u Srbiji je dobilo svoj prvi samoregulativni Kodeks dobre profesionalne prakse. Ovaj značajan dokument za čitavu industriju usvojen je na prvom sastanku Saveta onlajn izdavača Srbije (SOIS) u 2014. godini.
Kako su internet sajtovi u Srbiji sve brojniji i sa sve raznovrsnijim sadržajem za koji, međutim, nije uvek propisno, niti etički navedeno, ko je njegov autor ili izvor, već duže vreme je jasno da postoji potreba za rešavanjem ovog problema. U tom smislu, Kodeks predstavlja prve korake regulisanja standardizacije čitavog onlajn medijskog sektora u pogledu poslovne etike, transparentnosti i standarda kvaliteta.
Potpisnici ovog dokumenta su naši najčitaniji i najznačajniji onlajn mediji. Njihovi predstavnici, u koje spadaju svi članovi IAB Serbia koji dolaze iz redova onlajn izdavača, su na ovom Kodeksu radili tokom 2013. godine, da bi kompletan tekst bio usvojen i predstavljen javnosti. Celokupan tekst Kodeksa možete preuzeti ovde, odnosno na stranici SOIS u okviru sajta IAB Serbia.
Tekst Kodeksa poziva sve onlajn medije da se pridržavaju seta zajednički propisanih samoregulatornih normi, kako bi se uspostavio red i uvela pravila fer igre u ovu mladu, ali najbrže rastuću, granu izdavačke industrije, pre nego što se njome bude detaljnije pozabavio i sam zakon.
Kodeks se bavi svim značajnim temama za onlajn izdavaštvo – od pravila po kojima se preuzima vest sa konkurentskih medija, bilo da su u pitanju onlajn, TV ili print mediji, pa do pravilnog isticanja plaćenih medijskih objava. SOIS takođe poziva sve predstavnike štampanih i drugih tradicionalnih medija da se pridržavaju fer pravila i da na adekvatan način potpisuju (tamo gde je to moguće i linkuju) originalni izvor preuzete vesti.
Sama implementacija Kodeksa podrazumevaće period od oko mesec dana, tokom kojeg će se obaviti potpisivanje i provera usaglašenosti potpisnika sa propisanim pravilima. Onlajn mediji koji poštuju sva pravila dobre profesionalne prakse, stiču pravo da na svojim stranama postave poseban digitalni bedž koji svedoči o usaglašenosti tog medija sa samoregulativnim pravilima propisanim u tekstu Kodeksa SOIS.

Izvor: IAB Serbia

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!