today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Značajan korak za onlajn medije u Srbiji!

Onlajn izdavaštvo u Srbiji je dobilo svoj prvi samoregulativni Kodeks dobre profesionalne prakse. Ovaj značajan dokument za čitavu industriju usvojen je na prvom sastanku Saveta onlajn izdavača Srbije (SOIS) u 2014. godini.
Kako su internet sajtovi u Srbiji sve brojniji i sa sve raznovrsnijim sadržajem za koji, međutim, nije uvek propisno, niti etički navedeno, ko je njegov autor ili izvor, već duže vreme je jasno da postoji potreba za rešavanjem ovog problema. U tom smislu, Kodeks predstavlja prve korake regulisanja standardizacije čitavog onlajn medijskog sektora u pogledu poslovne etike, transparentnosti i standarda kvaliteta.
Potpisnici ovog dokumenta su naši najčitaniji i najznačajniji onlajn mediji. Njihovi predstavnici, u koje spadaju svi članovi IAB Serbia koji dolaze iz redova onlajn izdavača, su na ovom Kodeksu radili tokom 2013. godine, da bi kompletan tekst bio usvojen i predstavljen javnosti. Celokupan tekst Kodeksa možete preuzeti ovde, odnosno na stranici SOIS u okviru sajta IAB Serbia.
Tekst Kodeksa poziva sve onlajn medije da se pridržavaju seta zajednički propisanih samoregulatornih normi, kako bi se uspostavio red i uvela pravila fer igre u ovu mladu, ali najbrže rastuću, granu izdavačke industrije, pre nego što se njome bude detaljnije pozabavio i sam zakon.
Kodeks se bavi svim značajnim temama za onlajn izdavaštvo – od pravila po kojima se preuzima vest sa konkurentskih medija, bilo da su u pitanju onlajn, TV ili print mediji, pa do pravilnog isticanja plaćenih medijskih objava. SOIS takođe poziva sve predstavnike štampanih i drugih tradicionalnih medija da se pridržavaju fer pravila i da na adekvatan način potpisuju (tamo gde je to moguće i linkuju) originalni izvor preuzete vesti.
Sama implementacija Kodeksa podrazumevaće period od oko mesec dana, tokom kojeg će se obaviti potpisivanje i provera usaglašenosti potpisnika sa propisanim pravilima. Onlajn mediji koji poštuju sva pravila dobre profesionalne prakse, stiču pravo da na svojim stranama postave poseban digitalni bedž koji svedoči o usaglašenosti tog medija sa samoregulativnim pravilima propisanim u tekstu Kodeksa SOIS.

Izvor: IAB Serbia

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!