Potrošači su sve više svesni posledica globalnog zagrejavanja i konstantnog narušavanja životne sredine. Širom sveta ljudi pokazuju zabrinutost za životnu sredinu i menjaju svoje ponašanje. Kao rezultat toga, pojavio se zeleni marketing koji zahteva održive i društveno odgovorne proizvode i usluge. Mnoge kompanije su počele da u svoje strategije i imidz ugradjuju zeleni marketing proizvodeći i promovišući proizvode koji odgovaraju ekološkim zahtevima i javnim politikama.
Šta je zapravo zeleni marketing?
Većina ljudi veruje, da se zeleni (ili eko) marketing odnosi samo na promociju i reklamu proizvoda sa ekološkim karakteristikama. Termini kao: Ne sadrži fosfat, Može se reciklirati, Može se dopunjavati, Čuva ozon ili čuva životnu sredinu, najčeće asociraju potrošača na zeleni marketing. I dok su ovi termini zapravo tvrdnje zelenog marketinga, on je uopšteno mnogo širi koncept koji se može primeniti na robu široke potrošnje, industrijska dobra pa čak i usluge.
Zeleni marketing se može, prema Američkom udruženju za marketing, definisati kao marketing proizvoda za koje se pretpostavlja da su ekološki bezbedni. Ovaj marketing obuhvata širok spektar aktivnosti uključujući: modifikaciju proizvoda, promene u procesu proizvodnje, promene u pakovanju proizvoda, promene u reklamiranju proizvoda.
Ove aktivnosti dovode do dvosturkih rezultata. Sa jedne strane, sa njima se lakše dolazi do ekološki svesnih potrošača, a sa druge obezbedjuju učešće u procesu promocije i edukacije o zaštiti životne sredine. Kompanije širom sveta investiraju dosta novca u recikliranje, uštedu energije i dr.ekološke programe medjutim ukoliko i potrošači nemaju informacije o tome, kompanije nisu u mogućnosti da uživaju benefit eko marketinga. Paralelno sa pojavom termina eko marketing (ili zeleni marketing) javio se termin „Greenwashing“ koji označava formu propagande u kojoj se zeleni marketing koristi na varljiv način promovišući politiku i ciljeve kompanije kao ekološke. Nekad u cilju zadobijanja političke podrške a nekad radi povećanja profita, greenwashing(zeleno pranje) može biti dovesti do obmane potrošača i obezbediti od njih podršku za sumnjive ciljeve.
Izvor: Odgovoran potrošač