today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zeleni marketing: Uticaj reklama na ekološko ponašanje potrošača

Potrošači su sve više svesni posledica globalnog zagrejavanja i konstantnog narušavanja životne sredine. Širom sveta ljudi pokazuju zabrinutost za životnu sredinu i menjaju svoje ponašanje. Kao rezultat toga, pojavio se zeleni marketing koji zahteva održive i društveno odgovorne proizvode i usluge. Mnoge kompanije su počele da u svoje strategije i imidz ugradjuju zeleni marketing proizvodeći i promovišući proizvode koji odgovaraju ekološkim zahtevima i javnim politikama.

Šta je zapravo zeleni marketing?
Većina ljudi veruje, da se zeleni (ili eko) marketing odnosi samo na promociju i reklamu proizvoda sa ekološkim karakteristikama. Termini kao: Ne sadrži fosfat, Može se reciklirati, Može se dopunjavati, Čuva ozon ili čuva životnu sredinu, najčeće asociraju potrošača na zeleni marketing. I dok su ovi termini zapravo tvrdnje zelenog marketinga, on je uopšteno mnogo širi koncept koji se može primeniti na robu široke potrošnje, industrijska dobra pa čak i usluge.
Zeleni marketing se može, prema Američkom udruženju za marketing, definisati kao marketing proizvoda za koje se pretpostavlja da su ekološki bezbedni. Ovaj marketing obuhvata širok spektar aktivnosti uključujući: modifikaciju proizvoda, promene u procesu proizvodnje, promene u pakovanju proizvoda, promene u reklamiranju proizvoda.
Ove aktivnosti dovode do dvosturkih rezultata. Sa jedne strane, sa njima se lakše dolazi do ekološki svesnih potrošača, a sa druge obezbedjuju učešće u procesu promocije i edukacije o zaštiti životne sredine. Kompanije širom sveta investiraju dosta novca u recikliranje, uštedu energije i dr.ekološke programe medjutim ukoliko i potrošači nemaju informacije o tome, kompanije nisu u mogućnosti da uživaju benefit eko marketinga. Paralelno sa pojavom termina eko marketing (ili zeleni marketing) javio se termin „Greenwashing“ koji označava formu propagande u kojoj se zeleni marketing koristi na varljiv način promovišući politiku i ciljeve kompanije kao ekološke. Nekad u cilju zadobijanja političke podrške a nekad radi povećanja profita, greenwashing(zeleno pranje) može biti dovesti do obmane potrošača i obezbediti od njih podršku za sumnjive ciljeve.

Izvor: Odgovoran potrošač

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!