Zelena čistka ime je za akciju World Cleanup u Hrvatskoj, o čemu smo već pisali na ovim stranicama. Ukratko, World Cleanup je projekt koji se iz Estonije proširio diljem planeta Zemlje, a cilj mu je organizovanim volonterskim radom počistiti divlja odlagališta otpada. Nakon što je osmislila komunikacijsku strategiju, ime i vizuelni identitet, agencija Bruketa&Žinić OM bila je zadužena i za komunikacijsku kampanju, čiji su ciljevi bili informisati javnost o projektu, o načinu na koji se mogu kartirati divlja odlagališta otpada te kako se uključiti u sâmu akciju čišćenja.
Kampanja je zamišljena kao poziv na eko-revoluciju, a za njene glavne aktere odabrane su životinje – duhoviti i pamtljivi karakteri, ujedno predstavnici prirode koju čovek aktivno zagađuje. Za početak je emitovan teaser TV spot, a istovremeno su pokrenute web stranica i Facebook grupa. Važan deo kampanje bilo je pre dana sâme akcije informisati građane kako mogu sami označiti lokacije poznatih im divljih odlagališta takozvanim kartiranjem putem pametnog telefona ili web stranice. Akciju su svojom javnom podrškom pomogli Vlada i predsednik Republike Hrvatske, mnoge kompanije, organizacije, oko 100 gradova i opština, javne ličnosti, i naravno, glavni likovi kampanje koji su u zadnjem TV spotu pozvali široku javnost na uključivanje u akciju.
Više informacija, kao i promotivne TV spotove pogledajte na sajtu agencije Bruketa&Žinić OM.