Položaj i uloga brendova se kroz istoriju značajno menjala, toliko da ih savremeni potrošači danas posmatraju kao ravnopravne članove društva.
Umesto kvaliteta i cene proizvoda i usluga, sve relevantnije mesto na listi prioriteta zauzimaju stavovi i aktivnosti brenda na različite kulturološke i socijalne teme. Odgovornost nas, koji te brendove stvaramo, da promovišemo prave vrednosti nikada nije bila veća nego u poslednjh desetak godina. Brendovi imaju moć da vrše veliki uticaj na kreiranje javnog mnjenja, stoga je od ključne važnosti da pronađu i žive svrhu koja je veća od same kompanije i profita i u normalnim i u kriznim vremenima.
Društvena odgovornost je ustupila mesto društvenom aktivizmu – to je apostrofirala i kriza sa kojom se trenutno suočavamo. Potpuno prirodno, tokom prethodnih meseci, tržišne utakmice su pale u drugi plan, a snage marketinških budžeta su stavljene u funkciju širenja solidarnosti i optimizma, pozivanja na ličnu odgovornost i veličanje važnih stubova društva.
Milenijalsi, značajan deo tog istog društva, generacija su kod koje je potreba da ostave uticaj i svet učine boljim mestom mnogo izraženija nego u bilo kojoj prethodnoj. Ne zaboravite da su oni i naši zaposleni i naši potrošači. U interakciji sa njima svaki brend želi tu neposrednu ideju koja će ga izdvojiti, ali su plasiranje pravih poruka u pravo vreme, autentičnost i nesebičnost ono što donosi dublju emotivnu povezanost. To se ne postiže poreko noći ili povremenim društvenim aktivizmom, posebno ne u doba krize.
Pored širenja društveno odgovornih poruka, brendovi i kompanije imaju veliku odgovornost i prema zaposlenima, partnerima i potrošačima i tu se njihova snaga najviše vidi. Kao kompanija koju pokreću i inspirišu ljudi velike napore u ovoj krizi uložili smo upravo u to da zaštitimo i pružimo maksimalnu podršku svojim zaposlenima i korisnicima i na to smo izuzetno ponosni.
Kriza ne treba da bude povod za promenu. Uvek je pravo vreme da budemo fleksibilni, proaktivni i pokretači pozitivnih promena u društvu.
Piše: Jelena Čađenović, Brand, Insights and Experience Management Director, Vip mobile
Izvor: Biznis magazin