Zašto se digitalno oglašavanje u Hrvatskoj smatra crnom kutijom?

REGION – Na ovogodišnji Digital Takeover, koji će biti održan 12. marta u Cinestaru Branimir Centra, stižu neki od trenutno najvećih svetskih govornika iz sfere digitala, oglašavanja i biznisa. Keynote speakeri A. Kjell Nordstrom, Johan Ronnestam, Jesper Laursen i Nenad Filipović održaće predavanja na konferenciji, a osim njih u sklopu više od deset sati bogatog programa, posetioci će moći da prisustvuju stručnom panelu pod nazivom „It’s time for the truth: Digital advertising metrics explained„.

Na panelu učestvuju lideri vodećih digitalnih kompanija, domaći i regionalni decision-makeri: Boris Trupčević – generalni menadžer za Hrvatsku, Styria Media International, Zoran Turković – direktor digitalnih medija 24sata, Igor Žeželj – izvršni direktor kompanije Wireless Media, zatim Vedad Mulalić – menadžer za Strateške Partnere u Adriatics regiji, Online Partnerships Group – Google EU.

Na panelu „It’s time for the truth: Digital advertising metrics explained“ pričaće se o aktuelnoj temi digitalnog oglašavanja, novim formatima i kanalima koji menjaju ovu oglašivačku platformu te izazovima, redefinisanju i prilagođavanju medija i oglašivača u multimedijalnom tržištu. Trendovi u ulaganjima u oglašavanje menjanju se iz godine u godinu dolaskom novih platformi kao i zahvaljujući boljem uvidu u navike konzumacije sadržaja koje se rapidno menjanju. Oglašivači budno prate trendove i traže najefikasnije i najefektivnije načine kako da dođu do publike, a poseban se fokus stavlja na digitalne medije koji nisu samo jedan od novih kanala promocije ili dodatna stavka u medijskom planu već diktiraju komunikaciju na ostalim kanalima i oglašivačima nude brojne mogućnosti, ali i iziskuju veliku kreativnost, „open-minded“ pristup i konstantnu upućenost u trendove jer u svetu digitalne transformacije kašnjenje nipošto nije dopustivo.

S druge strane, želje oglašivača su jednostavne – efikasne i efektivne kampanje kojima će dosegnuti ciljnu grupu i postići maksimalan uspeh. A kojim se metrikama pri tom treba voditi da bi oglašavanje bilo uspešno objasnio je Zoran Turković: „Ono što je univerzalno sigurno jest da se treba smanjiti zavisnost od CTR zbog nepouzdanosti i preteranog fokusu na kratkoročne rezultate. Početkom 2019 krenula je kampanja u režiji IAB-a koja za cilj ima upravo smanjenje te zavisnosti. Merenje uspešnosti određene kampanje zavisi od ciljeva iz kojih pak proizlaze indikatori uspešnosti. Dakle, svaka kampanja za merenje uspešnosti treba da koristi različitu paletu iliti kombinaciju metrika„.

Važnost i uloga postojanja nezavisne krovne organizacije koja se brine o digitalnom oglašavanju poput globalne agencije IAB je značajna, a razloge za to naveo je Igor Žeželj, član uprave IAB-a Srbija: „IAB Srbija okuplja sve relevantne digitalne medije, agencije različitih vrsta, tehnološke platforme, digitalne servise i konsultantske kuće. Uveren sam da je ovako široko postavljena organizacija jedino moguće rešenje za dinamičan razvoj digitalnog ekosistema, a koji prirodno zahteva interdisciplinarnost i kolaboraciju. Tako rešavamo probleme između i oko nas, edukujemo tržište, takmičimo se i usput stalno rastemo„.

Digitalno oglašavanje često se smatra crnom kutijom. Iskusni medijski stručnjak i direktor za Hrvatsku, Styria Media Group Boris Trupčević kazao je kako se formulacija black box koristi prvenstveno zbog neznanja. „Ono što ne poznajemo, toga se pomalo bojimo i mistifikujemo, tako je od početka čovečanstva. Crna kutija u digitalnom oglašavanju zapravo je narandžasta, poput one u avionima. Sve se beleži, sve je precizno i sve je poznato. Ali potrebno je znanje da bi te podaci bili ispravno interpretirani i upregnti u vlastitu korist. O crnoj kutiji, zbog poprilične netransparentnosti, možemo pričati samo u slučaju društvenih mreža i globalnih platformi – tamo zaista ne znate gde će vaša komunikacija završiti„.

Više informacija možete pronaći OVDE.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari