today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zašto ne treba da sediš mirno i posmatraš mimove kako prolaze?

Dvadesetog januara 2021. godine, Džo Bajden je i zvanično postao novi predsednik SAD, ali to nije bila glavna vest na društvenim mrežama. Glavna vest je bila da je Berni Senders sedeo na stolici noseći velike rukavice uz zanimljivo smoreni izraz lica (s kojim je bilo tako lako identifikovati se). I zahvaljujući tome, opet je postao mim, obučen u istu onu jaknu (koja realna osoba ima više od dve zimske jakne, od kojih je jedna apsolutni favorit) kao i prethodnog puta kada je bio viralan.

Ne znam da li je u pitanju samo moja opsesija čudnim putevima interneta, ali svaki put se oduševim kada se nešto ovako dogodi jer pokazuje koliko je fascinaciju i humor nemoguće kontrolisati i usmeriti pažnju na ono što bi „trebalo“ da bude tema razgovora. Džaba se neko trudio da organizuje Bajdenovu ceremoniju i ceo program, uzalud su poznate ličnosti pokušavale da podignu hajp, Berni je sedeo, i to je bilo dovoljno. U ovakvim momentima najgore što možemo da učinimo, ako se bavimo marketingom, jeste da i sami mirno sedimo i pustimo da trenutak prođe.

Trend eksplodira ni od kuda i, naravno, brzo se ugasi. Uglavnom znate da je mim mrtav kada dođe u ruke brendova i tradicionalnih medija. Međutim, to ne znači da ga je nemoguće ugrabiti i iskoristiti na pravi način. Neophodna je brza reakcija i rešenje koje je duhovito i pamtljivo. Tako da, ovoga puta, sve pohvale za ono što je Ikea uradila jer je uspela da izazove pozitivne reakcije u pravom momentu, pre nego što je mim zastareo, za šta je danas dovoljno svega nekoliko dana. Zbog ovog kratkog roka trajanja mimova, odmah moraju da reaguju i agencija i brend da se što pre usaglase i uhvate trend.

I sam Berni (Bernijev tim) je shvatio da je momenat viralnosti presudan, pa je iskoristio to na najbolji (i potpuno influenserski) način – za prodaju merch-a u humanitarne svrhe. Pored toga, Sendersov tim je bio kreativan pa su se pojavili i stikeri s čuvenom slikom Bernija na stolici, na kojima je pisalo Chairman Sanders. Priznajem, moje kopirajtersko srce je poskočilo kada sam videla ovaj tekst koji savršeno prati vizual. Treba pomenuti da je trend humanosti nastavljen i van Sendersovog profila, tako što je heklana lutka izrađena po modelu Bernija, sakupila više od 40.000 američkih dolara za Meals on Wheels America.

Brendovima koji su naviknuti na tradicionalni marketing i kojima nedostaje tim upućen u digitalne trendove često izmiču ovakve i slične dobre prilike ili, još gore, reaguju sa zakašnjenjem. Treba biti svestan da brzina promena trendova mora uticati i na vaše planove i strategije jer sigurno ne možete sve da predvidite, ali možete i morate da se prilagodite i da naučite da slušate glas ljudi, čije trenutne fascinacije lakše i brže nego ikada ranije možete ispratiti u digitalnom prostoru.

I, za kraj, ako neko pravilo za predviđanje mogućih trendova postoji – pazite šta radi Berni Senders kada se pojavi u ovoj sivoj jakni i budite spremni da reagujete brzo!

Autorka teksta: Natalija Jovanović, Senior Content Manager, FCB Afirma

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!