today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zašto marketing i PR sektor treba da sarađaju?

U mnogim organizacijama odnosi s javnošću i marketing imaju specifične karakteristike koje su vrlo slične, ali su ipak različite, budući da funkcioniraju samostalno. Sada više nego ikad, marketing i PR moraju započeti s komunikacijom kako bi maksimizirali svoja nastojanja. Posmatrajući životni ciklus PR-a i marketinga, kao delića istoga kontinuuma, može se uspostaviti okvir koji olakšava zajednički rad, kako uticajnom menadžmentu, tako i poslovnom razvoju.
Pitanje “trebamo li se baviti odnosima s javnošću ili potrošačkim menadžmentom” ostavlja pogrešan utisak, odnosno, da su odnosi s javnošću zapravo potrošački marketing, ili, u najmanju ruku, korisno sredstvo potrošačkog marketinga.

Medijska taksonomija
Kako bi se bolje razumelo kako se PR uklapa u potrošački marketing, treba poći od dva zajednička termina iz marketinških krugova: “medij koji se poseduje” i “zarađeni medij”. Naravno, postoji i treći segment tog medijskog ekosistema koji je poznat kao “plaćeni medij”, koji uključuje plaćanje po kliku i sponzorisane postove, poznatije kao “izvorno oglašavanje“. Iako se plaćeni mediji preklapaju s medijem koji se poseduje i medijem koji se plaća, autor teksta se zadržao na terminima plaćenog medija i onoga koji se poseduje.
Medij koji se poseduje jeste sadržaj nad kojim organizacija ima potpunu kontrolu. Primeri uključuju elektronski newsletter, blogove i web stranice.
S druge strane, zarađeni medij je sadržaj koji ima uticaja na kredibilitet i doseg spoljnog rezultata. Morate nagovoriti one koji biraju koje će vesti izbaciti na medijsko tržište, da vas pozovu da učestvujete u kreaciji i izdavanju tog sadržaja. Primeri ovoga tipa uključuju citate u člancima, poziciju autora u tekstu ili posetioca na blogovima.

Sadržajni marketing i odnosi s javnošću pripadaju jedno drugom
Jedno od najjačih sredstava zarađenog medija jeste njegova sposobnost podizanja svesti. PR je tu kako bi prikupio što više pažnje u kratkom deliću vremena. Često, kada pogledate analitiku određene web stranice nakon velikog PR “guranja”, možete primetiti famozno “zakucavanje” koje će obeležiti dan ili čak nedelju. Nakon tog zakucavanja obično sledi brzo opadanje – životni vek vesti polako bledi u sećanju čitaoca.
Medij koji se poseduje, s druge strane, pomaže izgraditi zajednicu u okruženju brenda. Pružajući informativni i zabavni sadržaj ključnim publikama direktno, brendovi mogu pridobiti verne pratioce.  Šta to zaista znači? To znači da publika dolazi zbog zarađenog medija, ali ostaje zbog medija koji se poseduje. PR podiže svest, ali marketing gradi vernost i osećaj zajedništva, pretvarajući posetioca konačno u potrošače.

Svrha izmene sadržaja
Poslednja veza između PR-a i sadržajnog marketinga: bilo koji uspeh PR-a može poslužiti kao podrška marketinškom sadržaju. Utisci o PR-u, kao članak u poslovnoj publikaciji ili citat u novinama, može se pretvoriti u vlasnički medij uz pomoć pametnog stratega. To daje ogromnu vrednost komponenti odnosa s javnošću.
Sada više nego ikad, marketing i PR moraju započeti s komunikacijom kako bi maksimizirali svoja nastojanja. Svakako je da se moraju razlikovati kako bi se na kraju i posegnulo za njihovim alatima.

Izvor: prdaily.com

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!