Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Zašto kompanije moraju da komuniciraju o održivosti?

Preduzimanje smislenih ESG akcija postao je imperativ za današnje korporacije. Aktivnosti iz oblasti zaštite životne sredine, pomaganja društvu i savesnog upravljanja, sada su veoma značajne i kada želimo da privučemo investitore, nove klijente i mlade talente, kojima su te teme posebno interesantne. Zbog toga održivost postaje mnogo više od CSR-a – ona je, iako sada vrlo popularna, pre svega, biznis strategija. Klijenti danas žele da kupuju od kompanija koje imaju ESG ciljeve i strategiju, investitori žele da investiraju u firme koje ostvaruju svoje ciljeve održivosti, a prisutan je i trend da zaposleni sada radije biraju organizacije gde je održivost deo strategije, naročito kada je reč o milenijalsima. Međutim, samo preduzimanje akcija nije dovoljno, neophodno je proaktivnije i otvorenije komuniciranje o tim akcijama. Imam sreću da već dugi niz godina radim u kompaniji čiji je osnovni biznis održivost, jer naša rešenja omogućavaju drugim kompanijama i pojedincima da troše manje energije i budu efikasniji.

U današnjem okruženju, koje je izuzetno konkuretno i ambiciozno, mnoge kompanije prepoznale su značaj održivosti u poslovnim ciljevima. Na žalost, ne koriste sve kompanije svoje napore na tom polju za efikasnu komunikaciju, a upravo tom komunikacijom se gradi liderstvo i kredibilitet, i čuva reputacija. Komunikacija ima i druge prednosti kompanije koje javno objavljuju svoje ciljeve održivosti, brže ih i ostvaruju, jer se na taj način pred javnošću obavezuju na ispunjenje tih ciljeva.

Komunikacija kompanije mora biti transparentna i jednostavna. Svi razumemo da smo u problemu i da su klimatske promene realnost, ali važno je i da ljudi razumeju šta korporacije i druge organizacije rade kako bi tu situaciju poboljšali, i gde smo tačno na tom putu. Komunikacija o održivosti mora da ima i edukativnu komponentu, kao i da bude predstavljena u brojkama i na način koji je razumljiv što većem broju ljudi, odnosno kroz jasne činjenice, proverene podatke i uz očigledne primere.

Ono što javnost zanima jeste da li kompanija svojim poslovanjem pozitivno doprinosi borbi protiv klimatskih promena, da li, na primer, efikasno koristi prirodne resurse? Da li u svoje proizvode ugrađuje reciklirajuće materijale, da li u voznom parku koristi električna i hibrid vozila, da li su objekti u kojima posluje energetski efikasni? Osim ovih parametara, ono što nas kao posmatrače zanima jeste – koliko je organizacija posvećena lokalnoj zajednici u kojoj posluje, ali je veoma važno i koliko vodi računa o svojim zaposlenima. I ovde je presudna uloga CSR timova da osmisle i implemetiraju projekte koji će pojasniti strategiju održivosti kompanije i pojasniti je potrošačima, i to je upravo najveći izazov – kako na najjednostavniji način preneti poruke o vrednostima koje gajimo.

Drugi veliki izazov je kako da javnost uključimo u naše akcije i tu se naročito dobrom strategijom pokazalo podržavanje dobrih inicijativa i projekata. Na primer, od ove godine naslovni smo sponzor najvećeg tim bilding događaja u zemlji – Schneider Electric Serbia Business Run. Zajedno sa organizatorima ove godine postigli smo velike uspehe, obarali rekorde posećenosti, a plan nam je da ova trka za pet godina postane prvi potpuno održivi veliki sportski događaj u regionu. Postepeno uvodimo rešenja kojima ćemo to postići, poput solarnih panela, reciklažnog sistema na svakoj trci i smanjivanjem količine otpada koji ostaje iza trke. Na ovaj način proširujemo ciljeve ove manifestacije, jer sada želimo da osnažimo i inspirišemo kompanije, poslodavce, zaposlene i sve pojedince da više vode računa o životnoj sredini i resursima koje dobijamo iz nje, što je jedan od parametara održivosti. Takođe, trka je po prvi put uvela koncept “CO2 offset”, tako što će pretpostavljenu količinu utrošenog CO2 na trkama nadoknaditi sađenjem stabala.

Eksperti kažu da smo za sve probleme na putu ka održivosti krivi mi – ljudi. I upravo mi, malim promenama u ponašanju, možemo da napravimo razliku. Mi smo, takođe, i deo svih kompanija koje imaju veliku odgovornost da jasno saopšte strategiju održivosti koja pokazuje svest, zabrinutost i akciju za rešavanje ovih pitanja. Nedelovanje nije opcija. Brojke jasno pokazuju da svet gleda i da planeta zavisi od toga.

I na kraju, ne postoji način da se vodi uspešan posao bez razmatranja koja će nam rešenja doneti održiviju budućnost. Dakle, ostaje pitanje – šta vaša kompanija čini da razvoj poslovanja pretvori u nešto održivo? I kako o tome komunicira?

Za Mark Club tekst napisala:
Marijana Jović, Marketing Communications Manager, Schneider Electric

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!