Daleko od toga da su podkast formati nešto novo na našem tržištu, ali činjenica je da su upravo tokom poslednjih nekoliko godina doživeli renesansu. A, kako ponovno rođenje i nalaže, “sezona 2” donela je neke novine – upliv brendova u ovu priču i to ne kroz klasična sponzorstva kakva smo do sada poznavali, već kroz ravnopravno učešće u kreiranju ovakvog tipa sadržaja. Jednostavnije rečeno – i brendovi su počeli da pokreću podkaste.
Moraću da iznesem još jednu činjenicu – veštačka inteligencija zaista jeste poljuljala tlo (digitalnom) marketingu i koliko god nam ona olakšavala svakodnevne zadatke, sve nam je jasnije da naše pojedine uloge polako prestaju da budu važne, relevantne i potrebne. U tom smislu, podkast jeste “big deal” i nikako ga ne smemo percipirati kao “samo još jedan trend”.
Za kreiranje podkasta i dalje je potrebno da imamo “stvarnu” osobu koja će osmisliti i organizovati celokupan projekat (okej, AI će možda biti od pomoći u nekim segmentima), koja će razgovarati sa drugom “stvarnom” osobom i upravo kroz taj autentičan, ljudski razgovor preneti željenu poruku, izgraditi poverenje, povećati vidljivost, postati autoritet u industriji… šta god da želite da postignete.
Samo – potrebna vam je dobra podkast strategija.
Ona će vam omogućiti da doprete do različitih ciljnih grupa – bilo da su to poslovni lideri, entuzijasti ili široka publika, podkasti se slušaju u pokretu, što ih čini dostupnim i “engaging” sadržajem.
Kreiranjem podkasta vi zapravo kreirate dugotrajan i vredan sadržaj – epizode ostaju relevantne i mogu se slušati bilo kada, što povećava njihov marketinški domet.
I naravno, podkast vam omogućava da ispričate priču svog brenda na prirodan, pitak, zanimljiv način, kroz teme koje ljude zaista interesuju, a ne kroz agresivne reklame zbog kojih zapravo možete postići kontraefekat. To nikako ne želimo, zar ne?
Sa činjenica prelazim na priznanje – u početku zaista nisam smatrala sebe ciljnom grupom za podkaste. Doduše, možda je to zbog mog poremećaja pažnje kako volim da nazivam svoju potrebu da radim sto stvari u isto vreme – nisam mogla da se fokusiram i slušam koliko god da me je tema interesovala.
Međutim, onog trenutka kada sam ušla u tu priču, kada sam počela da osmišljavam koncepte, pišem scenarije, kontaktiram sa bezbroj različitih ljudi koje smo ugošćavali, kontrolišem postprodukciju, shvatila sam da zapravo volim podkaste! Pored slobode i kreativnosti koje ovakav projekat omogućava, tu su i precizna organizacija koju lično obožavam, ali i momenat da se bavim nečim što je blisko onome što sam studirala, a to je novinarstvo. Što bi se reklo “a match made in heaven”.
(Ukoliko sam vas zainteresovala za kreiranje podkasta, a potrebna vam je pomoć oko ideje i realizacije, smartpoint ekipa je tu za vas!)
Da zaključim. Podkast vam, kao brendu, definitivno može dati veću vrednost. Jer istina je – želimo kvalitet, želimo poentu, želimo svrhu, želimo da konzumiramo sadržaj koji nas istinski bogati, koji nam koristi, koji nas nečemu uči. Sve ovo možete postići pričanjem priče na malo drugačiji i dublji način. A i znate šta? Ako ništa drugo, makar ćete uživati u procesu i upoznati neke mnogo zanimljive ljude! Nikad se ne zna…
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Ivana Tomić, brand specialist, smartpoint adria