Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Zašto je mobilni marketing u Srbiji ružno pače?

Tokom prethodne i u prvoj polovini ove godine mnoge marketing agencije nisu uspele da u kampanjama svojih klijenata primetno integrišu mobile. Zbog toga su na gubitku bili pre svega sami klijenti i njihovi brendovi, koji su ostali bez ovog kanala digitalnog marketinga, ali i njihove marketing agencije, koje su propustile priliku da u prethodnih godinu i po steknu makar i osnovno iskustvo u kreiranju mobilnih strategija promocije. U te agencije naročito spadaju one koje sebe predstavljaju kao „full service“ marketing agencije.
Zašto je mobilni marketing u Srbiji ružno pače, odnosno, zašto ga retko ko voli (primenjuje)? Postoje dva moguća razloga zašto se brendovi nisu odlučivali da u svoje kampanje integrišu mobile. Ili su njihove marketing agencije bile nespremne za nuđenje usluge „keriranje i realizacija mobile strategije u promociji brenda“ ili su sami brendovi bili nedovoljno informisani šta je sve moguće raditi i koji su potencijalni benefiti u igri. Nije retko bio razlog i da je u pitanju kombinacija ova dva razloga. U svakom slučaju i šta god da je bio razlog, dominiralo je NEZNANJE kao ključni faktor. Upravo je to jedan od ciljeva radne grupe za mobilni marketing IAB Srbija, ali i glavni cilj ovog bloga – edukovati tržište o mogućnostima koje pruža ovaj vid digitalnog marketinga. Onog trenutka kada ta misija bude ispunjena, mnogi će shvatiti da u pitanju “nije ružno pače, već divan beli labud”.
Šta se bitno promenilo u zadnjih godinu i po dana? Sa namerom da pre svega povećaju prodaju svojih internet paketa, mobilni operateri pokušavaju svim silama da povećaju broj pametnih telefona na tržištu. U prilog tome ide i nezaustavljiv napredak tehnologije, pa iako kasnimo u odnosu na region, trenutna situacija nije toliko tragična. Internacionalni festival kreativnosti u Kanu dobija posebnu kategoriju i lavove za mobilne kampanje. Primeri uspešnih studija slučaja dolaze iz komšijskih ali i onih malo daljih zemalja, pravo do brendova u Srbiji, ali i do njihovih marketing agencija. Ono što je izvesno je da potrebe kompanija postoje i na lokalnom nivou. Potencijalni kupac do koga treba doći putem ovog kanala je tehnološki uznapredovao i on želi da na ovaj način interaguje sa svojim omiljenim brendovima. Sve to ide u prilog, ali nažalost, mnoge marketing agencije su, kada je u pitanju mobile, ostale tamo gde su bile i do sada – ne dalje od samog početka.
Budući da pametni telefoni i tablet uređaji bivaju sve prisutniji u svakodnevnim životnim aktivnostima potrošača, neminovno će doći do povećane potrebe od strane kompanija da kroz ovaj vid promocije svoje brendove približe ljudima. Kako ne bi izgubili klijente, ali i značaj i ugled među konkurencijom, neophodno je da marketing agencije što pre uhvate priključak. I ne samo zbog gubitaka sa kojima mogu da se suoče, već pre svega zbog značaja njihovog prisustva kao važne karike u čitavom ekosistemu.

Igraj svoju igru, opusti se, (ali) uhvati ritam
Deo problema leži u tome što agencije i brendovi još uvek nisu uhvatili ritam koji (nakon dugo vremena) sada diktiraju potrošači, a oni su zbog sve povoljnijih ponuda mobilnih operatera, sve dostupnijeg mobilnog interneta i rastućeg niza funkcionalnosti koje pametni telefoni pružaju, lako i brzo usvojili korišćenje mobilnih uređaja novije generacije.
Kod kampanja koje objedinjuju više različitih komunikacionih kanala, potrebno je uložiti dodatne napore u mobile jer je upravo mobile to što najuspešnije povezuje sve kanale u jedinstvenu strategiju. To je deo gde često dolazi do poteškoća – situacija u kojoj mobile ima mogućnost da poveže različita korisnička iskustva (TV, štampa, društvene mreže, internet…) i proširi ih van granica klasičnog display ad načina razmišljanja.
Drugi problem koji imaju agencije jeste širina koju mobile kao komunikacijoni kanal pruža, odnosno kako sve to pokriti i centralizovano voditi in-house. SMS marketing, geo lokacijski servisi, društvene mreže na mobilnim uređajima, mobilne aplikacije, mobilni web sajtovi i m-commerce portali uz mogućnost korišćenja mobilnih kupona za povlašćenu kupovinu ili augmented reality rešenja. Tu su zatim i mobilno oglašavanje uz pomoć naprednih i manje naprednih formata ali i mobile SEO i SEM.
Na žalost, nisu u pitanju samo tehnologije koje treba razumeti i njima baratati, već i različiti tipovi potrošača o kojima treba voditi računa prilikom kreiranja kampanja. Treba obratiti pažnju na one koji su već na prodajnom mestu, one koji su kod kuće ili one koji su negde u pokretu. Svako od njih ima svoje potrebe i svoj način razmišljanja u datom trenutku. Sve ovo je samo deo, a već ima toliko toga što treba znati kako uklopiti u jedinstvenu marketing strategiju i CRM sistem koji će propisno funkcionisati i donositi dobre i merljive rezultate.
Uprkos svim navedenim preprekama, pre ili kasnije će agencije morati da se uhvate u koštac sa mobile kampanjama. Pri tom će zarad kreiranja uspešne kampanje, osim sa marketing sektorom svojih klijenata, morati tesno da sarađuju i sa njihovim IT-em i sektorom zaduženim za prodajne aktivnosti u radnjama.

Jedi ili budi pojeden
Kao što su se neke agencije nedavno odlučile da kreiraju digital sektor, tako će se veoma brzo dogoditi potreba za kreiranjem mobile sektora. U svetu je povećana potreba za osobama koje mogu da obavljaju posao vođe mobile sektora u marketing agencijama. Ovo se reflektuje i na kompanije. Kao što sve već broj ozbiljnih kompanija ima menadžere za digital ili online marketing, tako se povećava i broj kompanija koje zapošljavaju menadžere isključivo za mobile marketing.
Problem sa kojim se suočavaju marketing agencije u Srbiji se ogleda u tome da im nije baš najjasnije kako da integrišu mobile u sve ono što već regularno rade. Sa druge strane shvatili su da to nije samo trend koji treba ispratiti, već osnovni pomak u načinu na koji ljudi konzumiraju medije. Takođe, suočavaju se problemom na šta se prvo fokusirati u veoma fragmentiranoj „ponudi„ koju sa sobom nosi mobile.
One kompanije koje su se interesovale i želele da uključe mobile u kanale svoje promocije su do sada uglavnom razmišljale isključivo na mobile strategiju kao takvu. To je dobro jer sada su iste te kompanije otišle korak dalje i žele da efikasno isplaniraju mobile kao deo celokupne digitalne kampanje. Agencije koje dobro razumeju šta je mobile i na koji način ga treba koristiti u promociji i prodaji, mogu u vremenu koje dolazi da očekuju značajan porast zahteva za ovim vidom promocije. One druge agencije koje nemaju znanje i ljudske resurse da svojim klijentima nude i mobile kampanje će morati ozbiljno da razmisle o strategiji svog poslovanja kako bi opstali na tržištu koje će biti sve agresivnije.

Autor: Aleksandar Petrović
Izvor: Mobilni marketing

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!