Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Zašto je Internet privlačan za oglašivače?

Imate li problem da doprete do vaših potencijalnih kupaca? Čini vam da biste još efikasnije mogli da iskoristite medijski budžet? Tragate li za načinom da ciljano prenesete poruku, uz mnogo manja ulaganja?
Zahvaljujući brojnim prednostima, poput pristupačnosti, merljivosti i prezicnog targetiranja, Internet polako postaje neizostavni deo media planova. I dok je na našem tržištu za proteklih deset godina ulaganje u internet oglašavanje dostiglo tek pristojan nivo, podaci govore da je u 2011. godini ukupna investicija u ovaj vid oglašavanja u svetu premašila 30 milijardi dolara, dok se stopa rasta više nego udvostručuje iz godine u godinu. Smatra se da će u 2015. godini dostići čak 50 milijardi dolara.

Idemo na web!
Nekadašnja floskula da „ako te nema ne televiziji, ne postojiš“ danas se polako seli u veb sferu. Nezaobilazni deo prezentacije kompanija na Internetu najpre su bili veb sajtovi, pa su tome pridruženi onlajn informativni mediji, forumi, uticajne grupe i blogovi, pa strukovni veb sajtovi koji pokrivaju određenu industriju, a danas i Facebook strana, profil na Twitter-u i slično. Priča se stalno usložnjava, pa su organizacije u potrazi za mladim, sajber-edukovanim ljudima koji te promene mogu uspešno da isprate i kreiraju vrednost za biznis.
Onlajn oglašavanje prirodno se uklopilo u onaj segment koji predstavljaju media planovi kompanija. Internet, kao nova digitalna sila, preuzeo je najbolje od svih dosadašnjih oblika medija i predstavio se tržištu kao i te kako vredan i uticajan oglasni kanal, koji polako postaje i nezabilazan.

Ciljano do mog kupca
Već se pisali o tome da Internet ima preko dve milijarde korisnika širom sveta, od čega pola milijarde pripada Evropi. Međutim, ova mnogoljudna populacija nije nekakva nepregledna masa kojoj se servira sadržaj po principu ’ko ga ukači’, nego je moguće klasifikovati u razne kategorije i potpuno precizno targetirati interesnu grupu. Poruka se servira korisnicima koji su potencijalno i zainteresovani za određeni proizvod ili uslugu, čime se povećava šansa za zadobijanjem pažnje i ostvarivanjem prodaje. I na našem tržištu postoje različiti načini ciljanja.
Direktor oglasne mreže „ZepterADS“ Aleksandar Jon-Stefan, navodi da se uz pomoć različitih vrsta targetiranja garantuje isporučivanje kampanja samo onim korisnicima koji zaista mogu i da ih vide.
„Pored targetiranja prema ključnim rečima, sajtovima, ciljnim grupama i državi, oglasna mreža ‘ZepterADS’ među prvima je na tržište uvela dve nove vrste targetiranja – po pretraživaču i operativnom sistemu. Na osnovu toga, možemo da sortiramo korisnike koji imaju zadovoljavajuće tehničke uslove za prijem zahtevnijih oglasnih sadržaja, i isključivo njima plasiramo oglasne poruke. Time je na dobitku i oglašivač koji je u mogućnosti da maksimalno iskoristi uložena sredstva.

Statistika kao jača strana
Internet je doneo i preciznu statistiku koja oglašivačima (menadžerima za brendove, analitičarima i direktorima marketinga) jasno prikazuje odnos uloženog i dobijenog. Dakle, jednostavno, transparentno i krajnje fer mogu da se isprate sledeći parametri (neki čak i u realnom vremenu):
• broj onih kojima je prikazan oglas, ali nisu kliknuli/odreagovali na njega (tzv. broj prikaza);
• broj onih koji su ga i videli i kliknuli (tzv. CCT – Clicks/Click-Throughs)
• procentualni odnos onih koji su kliknuli na oglas, u odnosu na ukupan broj ljudi kojima je prikazan (tzv. CTR – Click-Throught Rate)
• prosečno vreme koje je korisnik proveo u interakciji sa oglasnim sadržajem (u slučaju multimedijalnih, ‘rich-media’ oglasa)
• broj pregledanih strana na veb portalu (impresija)
• ponašanje korisnika u odnosu na oglasni sadržaj.

Ubedljivo i dopadljivo
Ono zbog čega televizija već decenijama uzima najveći deo kolača od budžeta za oglašavanje može da se pripiše njenoj multimedijalnosti, tj. mogućnosti da emituje video oglas. Smatra se da tako prenesena poruka lakše zadobija pažnju, brže se pamti i ima gotovo najveći uticaj na ponašanje potrošača. Tu opciju preuzeo je i Internet, gde je pored servisa Youtube, video oglas moguće i planirano kontekstualno plasirati kroz mrežu portala istovremeno. U našoj zemlji, ovu uslugu premijerno na tržište uvela je oglasna mreža „ZepterADS“. Uz znatno manja ulaganja, TV spot (kao i muzički spot, edukativni i promo film, trejler…) može da nastavi svoj život na Internetu i poveća vidljivost brenda ili kupovnu nameru.
Istovremeno, veb pruža daleko više prostora za edukaciju kupca, interakciju sa njim, prenošenje emocija i informacija u svim oblicima (tekst, slika, zvuk – multimedija). Pored toga što oglasna kampanja može da krene u najkraćem mogućem roku, tokom same realizacije moguće su i modifikacije kako bi se pravovremeno obezbedili uslovi za ostvarivanje željenog efekta, što nije uvek izvodljivo kada su drugi oblici medija u pitanju.

Izvor (preuzeto sa): eKapija

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!