today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zašto je influencer marketing hod po klizavom terenu?

Kontinuirana profesionalizacija obećava interesantnu godinu. Možda će konačno ova koja nam kuca na vrata – odvojiti žito od kukolja. Za brendove koji budu birali svoje amabasadore, predstoji dug put monetizovanja zajedničkih vizija i vrednosti, u čijoj vezi, agencija ne bi trebalo da se ponaša kao sujetna ljubavnica, jer grupni umovi postaju svesniji, a društveni obrasci mase zahtevniji. U ovom društvu, čast i integritet dugo su zapostavljani u svim sferama poslovanja. Sve se svelo na brzo profitiranje, jeftine odnose i neefikasne automatske – komunikacione alate. Deformitetu influenser marketinga, dosta su doprineli sami glasnici vrednosti, koji danas radije biraju da budu marketing trojanski konj, nego da su rame uz rame sa brendom.

Kada danas govorimo o izboru influensera – govorimo ujedno, i o svesti jednog društva, tačnije rečeno – njegovoj nesvesti. Sve više me izbor influensera, barem na našem području, podseća na čuvenu latinsku izreku „Panem et circenes“ („hleba i igara“), koja ga odlično opisuje. Odabir glasnika jeste da nosi vrednost brenda, da nam je na što intiminiji način približi, a da nas ta intima kasnije odvede do proizvoda određenog brenda. Nekako se integritet u tom procesu, najčešće ispusti.

Većina njih koja se odabere nisu poznate ličnosti, nemaju svoj PR-glas pa tako lako stvaraju klizišta za brendove. Jasno je da je profit pokretač, ali da li je na duge staze održiv, ako brend da obećanje preko influensera koji ne može da ga ispuni? Poučne priče i meni nekako najupečatljivije ovih dana tiču se lažnih influenserskih obećanja – kozmetičkih preparata. Klizav teren. Pojedini brendovi uzimaju poznate ličnosti koje zagovaraju negovanje prirodnim putem, održavanje mladosti, i minimalne estetske korekcije proizvodom koji žele da lansiraju na tržištu. Sa druge strane, iste te poznate ličnosti odlaze na estetske tretmane uz maksimalne korekcije. Kako to utiče na reputaciju jednog brenda? Zamislite se.

Dok trepneš agencija može da prokliza, i ujedno povuče klijenta. Glavno pitanje trenda o influenserskom marketingu u 2022. godini biće – odgovornost. Neće biti pitanja da li treba da poslujemo sa osobama koje imaju uticaj, već kako da izaberemo onu iz koje ćemo izvući maksimum, a da tom maksimumu neće biti strano da se uskladi sa vrednostima koje brend nosi. Odgovornost je ono što čini ključ svakog uspeha! Odgovornost prema publici – budućim, ali i starim potrošačima.

Odgovornost prema vrednosti koju nekome plasirate, ali i ona koju imate prema sebi. Sigurno je da znamo da će biti publike koja će vas pratiti, jer ste je navikli na kvalitet, ali šta je sa onim delom publike koja je apatična do te mere, da influenser danas može da bude bilo ko, i što je još bizarnije – za bilo šta? Čini se, da je sa ove strane planete grupna identifikacija i stanje uma publike u jačoj vezi sa apatijom. Ljudi usvajaju na izvesno lakši način stavove influensera, koji kasnije postaju usvojena uverenja. Druga strana – glasnici vrednosti, veoma teško prihvataju konstruktivne kritike obrazovanih stručnjaka, često ih ističući kao “klevete”, što nam pokazuje psihološku sliku i sklonost pojedinca ka primitivnom psihološkom stanju. Veza između klijenta, ambasadora, i publike – nikada neće biti idealna, integritet influensera nikada ne sme biti upitan, a apatičnost publike mora biti na minimumu. Bez sumnje, jedno je sigurno tačno: Dobri influenseri, agencije, i brendovi slušaju, najbolji čuju.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Marija Maksimović, Community manager, Luna TBWA Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!