Instagram je dugo bio vodeća društvena mreža za deljenje fotografija. Međutim, 2021. najavljeno je da platforma pomera svoj fokus i da, pored deljenja fotografija, teži izgradnji „novih iskustava“ u četiri ključne oblasti, a to su kreatori sadržaja, društvena trgovina, razmena poruka i video sadržaj.
Instagram Reels će napuniti dve godine u avgustu 2022. a lansiran je širom sveta kako bi parirao rastućoj popularnosti koju je doživeo TikTok.
Reels traje najviše 60 sekundi, a za maksimalni efekat i vezivanje pažnje potreban vam je vertikalni video. Instagram takođe preporučuje veličinu od 1080×1920 piksela. Ipak, najbitnija preporuka za kreatore jeste da budu autentični čak i kada prate trendove i da uvek imaju u vidu kome se obraćaju.
Najgledaniji Instagram reel ima 289 miliona pregleda, a autor je Khabi Lame, koji se u ovom videu više puta vraća da proveri da li je ugasio peglu. Ovaj reel može poslužiti mnogim marketinškim stručnjacima kao podsetnik da su nekada najjednostavnije ideje i najefikasnije.
Evo i nekih statističkih podataka koji govore u prilog upotrebi reels-a:
- Indija je jedina zemlja na svetu sa većom Google pretragom pojma Instagram Reels nego TikTok, i to sa 54%, prema 46% koliki je udeo pretrage TikTok-a.
- Nakon lansiranja reels-a upotreba Instagrama u Brazilu porasla je za 4,3%, što ne iznenađuje, s obzirom na to da je Brazil bio prva zemlja koja je dobila pristup ovom video formatu.
- U avgustu 2021. godine Instagram Business saopštio je da je 91% anketiranih korisnika izjavilo da gleda video snimke najmanje jednom nedeljno.
- 50% korisnika Instagrama koristi Explore page, pa ako je vaš video reel prikazan tu, imate velike šanse da privučete nove pratioce.
- Tokom prošle godine interesovenje za reels je premašilo interesovanje za storije, dostižući vrhunac popularnosti početkom ove godine, što brendovima i agencijama daje jasan signal da moraju da usvoje reels kao deo svoje digitalne marketinške strategije.
- Statistika pokazuje da se svaki treći tinejdžer raduje novom reels plesnom izazovu. Brendovi koji teže da se predstave generaciji Z, kao i mlađima, treba da kreiraju sadržaj koji njihova ciljna grupa želi da vidi. Pored toga, muzika i audio materijal mogu biti ključni u pokretanju trendova.
- Stalni angažman na svom reels sadržaju imaju poznate ličnosti i influenseri, pa ako želite da vaš brend dobije zasluženu pažnju, pravo je vreme za promišljenu saradnju.
Zaključak je jasan – ukoliko se bavite marketingom, a niste isprobali reels, pravo je vreme da to učinite jer njegova popularnost ne opada, a i da se to desi, nakon savladavanja reels-a, spremni ste i za TikTok.
Izvor: FCB Afirma