Postoji razlog zašto vam inbox deluje pretrpano raznoraznim ponudama – email marketing radi! Prodavci bi trebalo da se potrude da svaka njihova poslata poruka bude efikasna.
Vreme praznika i neradnih dana, između ostalog, koristili smo i za čišćenje našeg inboxa. Priznaćete, mnogo mejlova je stiglo sa različitim novogodišnjim ponudama, popustima, a ako se zapitate zašto su toliko uporni u slanju, razlog je jedan: Zato što to radi. Email kao marketing kanal prodaje ostaje i dalje mnogo efikasniji način za aktiviranje kupaca nego što je to slučaj sa društvenim mrežama, pogotovo ako uzmemo u obzir da preko 90% internet kupaca proverava svoj email svakodnevno. Ako uporedim email kao kanal prodaje sa Fejsbukom, dolazim do zaključka da smo preko emaila ostvarili gotovo 2x veći broj porudžbina, 4x veći promet kao i veću prosečnu cenu porudžbine, dok je procenat naplaćenih porudžbina veći za preko 15%.
Jednostavno je, email kupci su kvalitetniji, znaju da kupuju, očekuju specijalnu ponudu na email i reaguju na nju. Ne mislim da je potrebno slati ogromne količine mejlova i zatrpavati čitaoce/kupce raznoraznim sadržajem. Takođe, ne mislim da bi društvene mreže trebalo zapostaviti, pogotovo iz razloga što se ponašanje kupca menja, vremenom postaju zahtevniji i sve više vremena provode na društvenim mrežama, na instant-messaging i mobilnim aplikacijama. Investiranje i održavanje ovih kanala je apsolutno neophodno, jer preko njih održavate komunikaciju sa kupcima, gradite njihovu lojalnost i stvarate tu vezu da bi njihovo interesovanje pretvorili u prodaju. Međutim, ljudi koji se bave marketingom ne bi trebalo da se zanesu na ovu stranu i da polako zapostavljaju email – potrebno je samo da naprave par pravih poteza za korišćenje punog potencijala kupčevog inboxa.
1. Fokusirajte se na put, ne na klik
Marketari su često obuzeti svakim delom poslatog emaila, od njegovog naslova pa sve do futera, što je potpuno opravdano, sve dok imaju u vidu da je email bukvalno samo prvi klik na kupčevom putu do odluke o kupovini. Email je deo serije interakcija sa brendom, tako da bi ta obuzetost trebalo više da bude usmerena na to – gde taj email vodi našeg potencijalnog kupca. Zašto uložiti vreme u izradu emaila koji će odvesti nekoga na naslovnu stranicu? Posebno prilagođene lending stranice, koje šalju kupca direktno na stranicu gde se nalazi proizvod opisan u emailu, mogu da povećaju stopu konverzije i do 25%. Takođe, nemojte zaboraviti i mobilne uređaje. Skoro 45% otvorenih emailova biva otvoreno na nekom mobilnom uređaju, a mnogi ne uspeju da prilagode lending stranice ovom trendu. Ako mislite da je to manje bitno, razmotrite ovo istraživanje: Google navodi da se 61% korisnika retko vraća na sajt na kom su već imali poteškoća sa pregledom sadržaja, a 40% njih direktno ide da proveri sajt konkurencije.
2. Podelite znanje
Gledajte na svaki poslat email kao priliku da saznate još nešto više o vašim kupcima. Definišu se jasni ciljevi za svaku poslatu kampanju, upoređuje se metrika, analizira i zaključci dele u okviru marketing tima ili šire ako je potrebno uključiti još neke sektore. U Internet prodaji guma smo uveli praksu da na mesečnom nivou sa prodajom podelimo par mejlova koji su imali pun pogodak i koji su imali potpuni promašaj. Želim da čitav tim bude upoznat sa rezultatom, kako bi zajednički došli do zaključaka, svako iz svoje perspektive, pogotovo kada identifikujemo stvari koje ne rade. Ovom praksom, u Q3 i Q4 2013. godine, smo podigli kvalitet poslatih mejlova, povećali promet i procenat naplate, a da se broj poslatih kampanja nije povećavao u odnosu na prethodni period sa kojim smo poredili.
3. Personalizujte
Isticanje u mnoštvu primljenih mejlova postaje sve teže. S obzirom da broj poslatih mejlova raste, njegova relevantnost postaje sve značajnija. Najbolji mejlovi su oni koji stvaraju utisak ličnog obraćanja. U Q4 2013. godine smo počeli sa slanjem specijalnih mejlova sa određenim dimenzijama, tačno onim kupcima kojima je to potrebno. Tako se desi da u toku dana pošaljemo i po desetak različitih kampanja. Izrada ovakve specifične kampanje kao i targetiranje kupca je jedan proces koji zahteva posebnu tehničku podršku. Obično se podaci o kupcima nalaze na različitim stranama i potrebno ih je prikupiti na jednom mestu. Samo targetiranje mora da radi bez greške, da posebno namenjenu informaciju dostavi pravom kupcu. Ovo zahteva vreme, ali i donosi zadovoljavajući rezultat. Naše iskustvo je dobro, rezultati poslatih kampanja vremenom rastu, targetirane kampanje ostvaruju bolji efekat u odnosu na opšte.
Automatizacija više nije luksuz, ona je neophodna u današnjem vremenu, radi lakše organizacije i slanja kampanja. Ona dovodi do jedne evolucije mejl marketinga i klasičnih kampanja u dobro definisane, usko targetirane transkacione mejlove.
Autor: Svetozar Krunić
Izvor i foto: IAB Srbija