today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Zabrana seksističkih reklama u Nemačkoj

SVET – „Nemački ministar pravde Hajko Mas želi da zabrani reklame na kojima je vidljiva polna diskriminacija“, piše magazin Špigel.

„Odgovarajući nacrt zakona bi trebalo da uskoro bude poslat na razmatranje stručnjacima pomenutog resora. Tim projektom, Mas sprovodi u delo odluku rukovodstva SPD koje je posle seksualnih napada na žene u Kelnu u novogodišnjoj noći želi da etablira „moderniju sliku polova“. Osim toga, ministarstvo se konsultovalo sa aktivistima organizacije Pinkstinks koja već dugo traži zabranu seksističkih reklama. Prema Masovim planovima, ubuduće bi mogli da budu zabranjeni plakati i oglasi u kojima se muškarci ili žene redukuju na seksualne objekte. Sporove bi trebalo da rešavaju sudovi.“

Informativni Portal NTV prenosi neke reakcije na ovaj predlog. „Seksistička reklama nema šta da traži u javnom prostoru“, rekla je levičarska poslanica Katrin Fogler: „Ali, u diskusiji o tome vidim teškoće u razgraničavanju – gde seksizam počinje, a gde se završava?“

„Cilj izmene zakona“, piše internet-portal Medija, „jeste stvaranje modernije slike polova u Nemačkoj“, ali glavna urednica Bilda, Tanit Koh, predlog Hajka Masa je nazvala „bezmerno promašenim – njemu je očigledno promaklo da Nemačka već ima moderno shvatanje polova; vrednost žene se kod nas – za razliku od Saudijske Arabije – ne meri prema dužini suknje ni vela“. Ona je dodala da nije oglašivačka industrija kriva za incidente kakvi su se desili u novogodišnjoj noći u Kelnu, već da su za to krivi „pripadnici zaostale (ne)kulture koja neguje prezir prema ženama“. Prema njenim rečima, protiv proizvoda koji se reklamiraju seksistički borba se najbolje vodi – bojkotom.“ „Ovaj predlog je kompletna besmislica“ smatraju predstavnici reklamnih agencija. „Ko će da precizno određuje kada je reklama seksistička a kada nije? – To pitanje je postavio Savez agencija za komunikaciju GWA, u čiji rad je uključeno oko 100 reklamnih agencija“.

„Ovo je zloupotreba prava na reklamiranje i cenzura. Nema te zabrane reklama koja će sprečiti pogrešno ponašanje pojedinaca i grupa. To važi za ružne incidente u Kelnu i drugim gradovima“, saopštio je za internet-magazin WUV Centralni savez nemačke reklamne privrede ZAW. Manfred Partajna, direktor Saveza, takođe je rekao da je svako uspostavljanje veze između masovnih napada na žene i reklama u Nemačkoj – apsurdno. „Planovi SPD o zabrani ignorišu činjenicu da Nemačka gaji modernu sliku polova kako to i reklame sve više pokazuju. Uvođenje zakonskih zabrana u cilju nametanja nove slike je ignorisanje te činjenice. Država nije potrebna građanima da bi za njih sortirala i propisivala reklame.“

Izvor i foto: DW

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!