Dunja Ivanović, Marketing & Patient Experience Director – Executive Board Member u kompaniji MediGroup, govori za Marketing mrežu o novoj kampanji „Moja preporuka“, kao i o važnosti originalne komunikacione strategije.
U toku je aktuelna kampanja MediGroup sistema „Moja preporuka“. Kako ste došli na ideju za ovakvu poruku kampanje?
Preporuka je važno, pa i najčešće polazište korisnika prilikom razmatranja i donošenja odluke o izboru privatne medicinske ustanove i stručnjaka iz specifične oblasti. Istovremeno je i jednostavna, prepoznatljiva, pamtljiva poruka kojom se odaje priznanje kompetencijama, iskazuje pohvala i poziva na akciju, posebno u oblasti medicinskih usluga.
Arhetip brižne, sveznajuće majke, supruge, prijateljice koji je na predivan način oživela Branka Pujic, jeste osoba iz okruženja svakoga od nas – dobro informisani savetodavac čijem se ličnom iskustvu i preporuci veruje.
Koje sve kanale će obuhvatiti kampanja?
Ovom kampanjom uspostavljamo novu krovnu poziciju MediGroup brenda tako da ćemo biti prisutni u svim relevantnim kanalima, od televizije i outdoora do društvenih mreža i SEM, u našim ustanovama i kanalima interne komunikacije.
Snimljena je i TV reklama, čija duhovitost odudara od spotova kakve smo navikli da gledamo u kampanjama za zdravstvene institucije. Kako ste se odlučili na ovaj pravac?
Ustaljena komunikacijska praksa kojom se podržava i ističe reputacija medicinskog sistema sačinjava predstavljanja lekara, medicinskih timova i nabrajanja tipova usluga. To je svakako jedan od načina građenja poverenja. Mi smo ovoga puta u centar stavili naše korisnike, postojeće i potencijalne – njihove potrebe i tenzije kada je reč o izboru i odlasku kod lekara. Samim tim približavamo se ljudima i njihovim porodicama na topao i intiman način iz koga se u momentu kada smo se dotakli naših predrasuda prirodno rodio i humor imanentan našoj kulturi.
Nije slučajno da smo se opredelili za ovaj pravac, jer u praksi jednaku pažnju poklanjamo medicinskoj ekspertizi, ali i toplom ljudskom odnosu i sveukupnom korisničkom iskustvu. Iznova se trudimo da odgovorimo na potrebe korisnika i uvažimo njihov feedback nastojeći da unapredimo našu uslugu te da u svakom trenutku budemo vredni lične preporuke svakog našeg korisnika.
Koliko je važno da kampanja u oblasti zdravstva ima emotivnu dimenziju?
Emotivna dimenzija neodvojiva je od života ljudi, posebno kada su osetljive teme u pitanju, a briga o zdravlju to svakako jeste. Nalazimo se na isteku druge godine pandemije, te je jako važno da prva asocijacija na odlazak kod lekara ne bude „crveni alarm“, vec ohrabrenje i poverenje, bilo da je u pitanju preventiva ili lečenje. Doza vedrine i optimizma, kao i otvoreni dijalog, gradivni su sastojci poverenja i poštovanja između pacijenta i lekara.
Broj privatnih zdravstvenih ustanova u Srbiji je u konstantnom porastu? Koliko ovo utiče na potrebu za što originalnijim komunkacionim strategijama?
Pored fragmentiranog tržišta privatnog zdravstva korisnici paralelno razmatraju i opciju državnog zdravstvenog sistema, oslanjajući se na lične pretrage i preporuke ljudi od poverenja iz svog okruženja. Zato je izuzetno važno da MediGroup kao najveći privatni zdravstveni sistem izgradi prepoznatljiv krovni identitet koji podržava njegovu kompleksnost.
Iskustvo korisnika u centru brend komunikacije jeste polazište za prenošenje relevantnih informacija – poziv na redovne posete domovima zdravlja, lepo iskustvo porođaja u Medigroup porodilištu u kom se nedavno rodila 4.000-ta beba, važnost pravovremene vrhunske dijagnostike, bezbednost i ekspertiza specijalnih ginekoloških i očnih bolnica, dostupnost i opremljenost MediLab laboratorija itd.
Nedavno ste učestvovali na festivalu Kaktus u okviru panela „Šta zna kupac šta je svrha brenda“. Na koji način se svrha MediGroupa uklapa u novu kampanju?
Građenje „brendova sa svrhom“ jedna je od glavnih tema poslednjih godina. S obzirom da je medicinska delatnost po svojoj suštini svrhovita, a njena plemenita svrha (briga o zdravlju ljudi) je zajednička svim učesnicima na tržištu poseban je izazov graditi prepoznatljiv identited kompanije i brenda MediGroup.
Mišljenja sam da je u kontekstu medicinske delatnosti veoma važno pažljivo definisati i artikulisati brand promise i benefite/prednosti korisničkog iskustva prema kojima se naš brend prepoznaje i izdvaja kao relevantan za korisnike, dok „svrha“ prožima širi kontekst kompanijskog delovanja, njenu misiju i viziju što se reflektuje odnosom ne samo prema korisnicima, vec i zaposlenima, partnerima, kolegama, asocijacijama u privatnom i državnom zdravstvu i drustvu u celini.