today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Youtube zarada u Srbiji – realno stanje svari

U Srbiji niko ne može da živi samo od zarade preko Youtube-a, ma šta vam pričali. Koliko god pratilacada imaju, svima je Youtube kanal dodatni vid zarade. Prava istina je da ne možete da plaćate račune, hranu i podmirite osnovne potrebe, ako je Youube jedini izvor prihoda. Ponavljam, u Srbiji, ali verovatno i na Balkanu.Kako se uopšte zarađuje od Youtube-a?

Potrebno vam je 1.000 pretplatnika, najmanje 4.000 sati pregleda za godinu dana. Tako, za 40.000 pregleda, u Srbiji zaradite nešto više od jednog dolara.

Složićemo se da brojke nije lako dostići, zar ne?

Osim toga, Google plaća domaćim jutjuberima kada njihova zarada dosegne najmanje 70 evra.

Važno je da znate…

YouTube algoritam pravi razliku između videa koji ostane na manje od 500 prikaza i videa u trendingu. Video koji konstantno dobija komentare i preglede i nekoliko godina nakon što je objavljen bolje se kotira.

Takve sadržaje nije lako napraviti, ali to su najčešće “vanvremenski” ili “evergreen” videi, koji ćee uvek biti zanimljivi. Drugim rečima, upravo tu je razlika između zarade od 5 centi na videu i zarađivanja stotina eura.

Broj pregleda nije jedini faktor koji utiče na zaradu i njenu visinu. Da bi obračun zarade uopšte počeo, korisnik mora monetizuje svoj kanal sa Google AdSense. AdSense prikazuje reklame na kanalu, a vi dobijate novac svaki put kada se neko angažuje oko te reklame. Znači da je namerno ili slučajno klinkuo n reklamu ili gledao duže od 30 sekundi.

Ovo je zapravo i najjednostavniji način zarade na YouTube-u. Oglašivači mogu da izaberu CPC (cenu po kliku) ili CPV (cenu po pregledu).

CPC (cena po kliku)

CPC je kada oglašivač odluči da plaća po kliku. Kako to radi? Na primer, neka ključna reč ima CPC od 3 evra. Neko klikne na tu reklamu i oglašivač nama plati 3 evra.

CPV (cena po pregledu)

CPV je kada oglašivač plaća po broju pregleda. Jedan pregled označava da je neko reklamu pregledao duže od 30 sekundi. Može da znači i da je korisnik pogledao polovinu cele reklame – zavisi koliko traje.

Pre-Roll reklame su one koje se pojave pred sam početak videa i koje možemo preskočiti nakon 5 sekundi.

In-Search su reklame koje se pojave prilikom pretrage i one su zaokružene svetlo žutim okvirom.

In-Display tip reklame se pojavljuje sa desne strane videa, u preporučenim videima.

Koliko onda novca zarađuju jutjuberi?

Bjuti vloger Džefri Star trenutno ima 17,8 miliona pretplatnika. On godinama unazad prijavljuje godišnji prihod od 5 miliona dolara.

Treba uzeti u obzir da ovaj bjuti vloger ima čitavu svoju liniju kozmetike na kojoj dosta zarađuje.

Istraživanje nemačkih eksperata za društvene medije pokazalo je zanimljiv podatak. Neko ko spada u prva 3% najpopularnijih kanala, zaradi do 16.800 dolara godišnje.

Ipak, oni svoju slavu iskoriste za pokretanje brendova odeće, šminke ili nekih drugih biznisa. Tada se zarada nakupi sa više strana. Youtube je svakako dobra platforma kao temelj za prikupljanje pratilaca.

Autor teksta: Jelena Džodan, Corporate Image Officer (Represent System)

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

3,67 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!