today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

YouTube vs. televizija

Najnovije istraživanje pokazuje da YouTube postaje glavni izvor vesti, kome se gledaoci redovno okreću kada su u pitanju veliki i bitni događaji i prirodne katastrofe. Istraživanje je trajalo 15 meseci, a u konkurenciju su ulazili svi snimci vesti koje poseduje Google. Iako i dalje više gledalaca prati vesti na TV-u, YouTube menja digitalno okruženje mešajući profesioanlno novinarstvo sa običnim građanima.
“Postoji nov oblik video- novinarstva na ovoj platformi”, kaže Ejmi Mičel, direktorka istraživačkog centra za novinarstvo. “To je forma u kojoj je veza između medija i građana dinamičnija i kompleksnija nego što je bila na drugim sajtovima.” Više od trećine najgledanijih snimaka na YouTube-u su napravili obični građani. Više od polovine je došlo iz medija, ali ponekad su u te snimke ubačeni kadrovi koje su snimili građani.
Zemljotres i cunami koji su zadesili Japan su bili najgledaniji snimci u toku trajanja istraživanja koje je trajalo od januara 2011. do marta 2012. Najgledaniji snimci iz Japana uključuju kadrove sa kontrolnih nadzora, tv stanica i japanske obalske straže – dakle iz više izvora. Tako dramatični događaji su često među najgledanijim snimcima. Drugi popularni događaji bili su izbori u Rusiji, nemiri na Bliskom Istoku i potonuće broda Kosta Konkordija u Italiji.
Jedna od stvari koja se ovde javlja je moć svedoka kao deo potrošačkog procesa vesti. Rezultati pokazuju da tradicionalna proizvodnja vesti ima razloga i za brigu i za ohrabrenje.
Dok građansko novinarstvo ima veliki udeo u You Tube kolaču, a njegovi korisnici su takođe distributeri profesionalnih snimaka vesti. Studija pokazuje da je YouTube globalna arena za vesti gde profesionalci i amateri deluju zajedno, a korisnici mogu da ih upotrebljavaju u stilu „on-demand“. Ta vrsta atmosfere takođe pravi problem autentičnosti. Iako YouTube ima uputstva za nalaženje vesti, ona se ne prate uvek i neki snimci se šire kao virusi uprkos neproverenim izvorima.
Ovo je relativno mlada platforma i načini na koji će se informacije distribuirati i kretati će se još menjati. Relativno nova organizacija Russia Today, mreža osnovana 2005. koju podržava ruska vlada često emituje neproverene vesti, a njeni snimci su redovno među najgledanijima. Druga najgledanija mreža je Fox News, iako je istraživanje pokazalo da je više od polovine tih snimaka postavljeno kao kritika kuće Fox News.

Izvor: Domino

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!