Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

YouTube vs. televizija

Najnovije istraživanje pokazuje da YouTube postaje glavni izvor vesti, kome se gledaoci redovno okreću kada su u pitanju veliki i bitni događaji i prirodne katastrofe. Istraživanje je trajalo 15 meseci, a u konkurenciju su ulazili svi snimci vesti koje poseduje Google. Iako i dalje više gledalaca prati vesti na TV-u, YouTube menja digitalno okruženje mešajući profesioanlno novinarstvo sa običnim građanima.
“Postoji nov oblik video- novinarstva na ovoj platformi”, kaže Ejmi Mičel, direktorka istraživačkog centra za novinarstvo. “To je forma u kojoj je veza između medija i građana dinamičnija i kompleksnija nego što je bila na drugim sajtovima.” Više od trećine najgledanijih snimaka na YouTube-u su napravili obični građani. Više od polovine je došlo iz medija, ali ponekad su u te snimke ubačeni kadrovi koje su snimili građani.
Zemljotres i cunami koji su zadesili Japan su bili najgledaniji snimci u toku trajanja istraživanja koje je trajalo od januara 2011. do marta 2012. Najgledaniji snimci iz Japana uključuju kadrove sa kontrolnih nadzora, tv stanica i japanske obalske straže – dakle iz više izvora. Tako dramatični događaji su često među najgledanijim snimcima. Drugi popularni događaji bili su izbori u Rusiji, nemiri na Bliskom Istoku i potonuće broda Kosta Konkordija u Italiji.
Jedna od stvari koja se ovde javlja je moć svedoka kao deo potrošačkog procesa vesti. Rezultati pokazuju da tradicionalna proizvodnja vesti ima razloga i za brigu i za ohrabrenje.
Dok građansko novinarstvo ima veliki udeo u You Tube kolaču, a njegovi korisnici su takođe distributeri profesionalnih snimaka vesti. Studija pokazuje da je YouTube globalna arena za vesti gde profesionalci i amateri deluju zajedno, a korisnici mogu da ih upotrebljavaju u stilu „on-demand“. Ta vrsta atmosfere takođe pravi problem autentičnosti. Iako YouTube ima uputstva za nalaženje vesti, ona se ne prate uvek i neki snimci se šire kao virusi uprkos neproverenim izvorima.
Ovo je relativno mlada platforma i načini na koji će se informacije distribuirati i kretati će se još menjati. Relativno nova organizacija Russia Today, mreža osnovana 2005. koju podržava ruska vlada često emituje neproverene vesti, a njeni snimci su redovno među najgledanijima. Druga najgledanija mreža je Fox News, iako je istraživanje pokazalo da je više od polovine tih snimaka postavljeno kao kritika kuće Fox News.

Izvor: Domino

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!