SVET – World Federation of Advertisers (WFA) i Interactive Advertising Bureau (IAB Europe) izdali su dva korisna dokumenta o GDPR-u, koji bi agencijama trebali poslužiti kao smernice i upustva za zaštitu.
WFA se, u saradnji s Udruženjem amsterdamskih oglašivača, udružila s Digital Decisions kako bi za agencije pripremili predlog Sporazuma o obradi podataka (Data Processing Agreement – DPA).
Svrha Sporazuma o obradi podataka je zaštita brendova od potpisivanja pristrasnih DPA dokumenata koji izlažu oglašivače nepravednom riziku. DPA dokumenti stvoreni su da budu u skladu s GDPR odredbama te služe kao dodaci ugovorima o GDPR-u. Ideja predloga je da bude prilagodljiv potrebama individualnih brendova i da ih istovremeno upozori na eventualne rizike.
Sporazum o obradi podataka možete pronaći ovde.
Članovi GDPR implementacijske grupe IAB Europe, pod vodstvom Alana Chappela iz Chappel & Associates, izradili su radni dokument čija je svrha pomoći kompanijama da razumeju definicije kontrolora i procesora u online oglašavanju pod GDPR odredbom, te da pruži kriterijum prema kojima bi se lakše razumele uloge agencija u odnosu na partnere.
Ovo je peti dokument objavljen od strane GDPR implementacijske grupe IAB Europe, koja okuplja vodeće stručnjake u oblasti digitalnog oglašavanja u raspravi o novoj uredbi Evropske Unije o zaštiti podataka – Opštoj uredbi o zaštiti podataka (GDPR). Implementacijska grupa objavljuje najbolje prakse, donosi sporazume o zajedničkim interpretacijama i stajalištu industrije po pitanju najvažnijih izazova za sektor digitalnog oglašavanja.
Radni dokument IAB-a Europe o kriterijumima kontrolora i procesora možete pronaći ovde.
Izvor: HURA