SVET – Efikasnije upravljanje podacima ključni je prioritet za brendove u 2018. godini, zaključak je Toolkit 2018 izveštaja koji je pripremio WARC nakon anketiranja preko 600 marketinških i oglašavačkih stručnjaka širom sveta.
Brendovi će morati da budu disciplinovaniji, da imaju proaktivniji pristup u upravljanju podacima. Predstojeće uvođenje Opšte uredbe o zaštiti podataka Evropske unije (GDPR), koja će stupiti na snagu 25. maja 2018., verovatno će imati značajan uticaj na način na koji kompanije pohranjuju i koriste podatke o potrošačima. Sa uvođenjem GDPR, svaka kompanija – bez obzira na to gde se nalazi ili gde joj je sedište – a koja poseduje informacije o državljanima Evropske unije, biće predmet strogih novih zakonskih regulativa koje se tiču korišćenja ličnih podataka.
Toolkit 2018 je otkrio i jedan zastrašujući podatak. Naime, industrija je uglavnom nespremna za nove načine rada pod GDPR-om. Na globalnom nivou, samo mala broj ispitanika – 22% brendova i 18% agencija – kažu da su spremni za ovu promenu.
Pored toga, 55% brendova i 59% agencija reklo je da će staviti prioritet na prikupljanje uvida iz ‘big data’ podataka. Samo 25% evropskih ispitanika u anketi smatraju da su spremni za GDPR. U ostatku sveta, samo 12% kaže da su spremni, uprkos činjenici da će GDPR uticati na sve kompanije koje imaju potrošače u EU.
Više informacija i ceo izveštaj pogledajte ovde.