WARC: Stanje industrije 2020/21.

SVET – Globalna oglašivačka potrošnja je u padu za 10,2%, odnosno za 63 milijarde dolara, kao rezultat velikih rezova investicija u automobilskom, maloprodajnom, turističkom i sektoru putovanja zbog izbijanja pandemije COVID-19, navodi se u izveštaju WARC-a.

Kako se navodi u izveštaju, biće potrebno najmanje dve godine da se globalno oglašivačko tržište oporavi u potpunosti, sa prognozom rasta od 6,7% u 2021. godini, što će biti dovoljno da nadoknadi samo 59% gubitaka u 2020. godini. Oglašivačkom tržištu će u 2022. godini biti potreban porast potrošnje od 4,4%, kako bi dostigli vrhunac 2019. godine.

Ne računajući 4,9 milijardi dolara za troškove kampanje tokom američkog predsedničkog izbornog ciklusa, potrošnja na globalnom oglašivačkom tržištu ove godine je smanjena za 11% ili 68 milijardi dolara. U konačnom iznosu, ovo stanje je gore od poslednje recesije koja se desila 2009. godine, kada je oglašivačko tržište bilo na gubitku u iznosu od 61,3 milijarde dolara. Nakon obračuna inflacije, stvarni pad u oglašivačkom tržištu je dvostruko veći od stope pada tokom velike recesije.

Tradicionalni mediji imali su napornu godinu i većinski udeo pada oglašivačkog tržišta pripada baš njima. Globalno, potrošnja je manja za petinu, što iznosi 62,4 milijarde dolara (-19,7%), od ukupnih 253,9 milijardi dolara, sa linearnim TV-om (koji je u padu 16,1% ili 29,9 milijardi dolara).

Bioskopi (-46,5% ili 1,5 milijardi dolara), spoljno oglašavanje (-27,3% ili 11,3 milijarde dolara), novine (-25,4% ili 4 milijarde dolara) i radio (-18,4 ili 5,9 milijardi dolara) uz televiziju, zabeležili su svoje najlošije rezultate od kada WARC prati tržište. Za većinu se očekuje da će se početi oporavljati u 2021. godini, iako je ovo više odraz loše 2020. godine nego što je stabilan oporavak.

Oglašivačko tržište online, sa 54,4% ukupne potrošnje je otprilike na istom nivou (-0,3%), što je 303,3 milijarde dolara, a ovo je prva godina da nije zabeležen rast još od Dotcom pada u 2000. godini.

Online video je jedini oglašivački format koji beleži porast za 7,9% što je oko 52,7 milijardi dolara ove godine, a u 2021. godini se očekuje dodatni porast od 12,8%.

Više informacija možete pročitati ovde.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari