today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

WARC: Stanje industrije 2020/21.

SVET – Globalna oglašivačka potrošnja je u padu za 10,2%, odnosno za 63 milijarde dolara, kao rezultat velikih rezova investicija u automobilskom, maloprodajnom, turističkom i sektoru putovanja zbog izbijanja pandemije COVID-19, navodi se u izveštaju WARC-a.

Kako se navodi u izveštaju, biće potrebno najmanje dve godine da se globalno oglašivačko tržište oporavi u potpunosti, sa prognozom rasta od 6,7% u 2021. godini, što će biti dovoljno da nadoknadi samo 59% gubitaka u 2020. godini. Oglašivačkom tržištu će u 2022. godini biti potreban porast potrošnje od 4,4%, kako bi dostigli vrhunac 2019. godine.

Ne računajući 4,9 milijardi dolara za troškove kampanje tokom američkog predsedničkog izbornog ciklusa, potrošnja na globalnom oglašivačkom tržištu ove godine je smanjena za 11% ili 68 milijardi dolara. U konačnom iznosu, ovo stanje je gore od poslednje recesije koja se desila 2009. godine, kada je oglašivačko tržište bilo na gubitku u iznosu od 61,3 milijarde dolara. Nakon obračuna inflacije, stvarni pad u oglašivačkom tržištu je dvostruko veći od stope pada tokom velike recesije.

Tradicionalni mediji imali su napornu godinu i većinski udeo pada oglašivačkog tržišta pripada baš njima. Globalno, potrošnja je manja za petinu, što iznosi 62,4 milijarde dolara (-19,7%), od ukupnih 253,9 milijardi dolara, sa linearnim TV-om (koji je u padu 16,1% ili 29,9 milijardi dolara).

Bioskopi (-46,5% ili 1,5 milijardi dolara), spoljno oglašavanje (-27,3% ili 11,3 milijarde dolara), novine (-25,4% ili 4 milijarde dolara) i radio (-18,4 ili 5,9 milijardi dolara) uz televiziju, zabeležili su svoje najlošije rezultate od kada WARC prati tržište. Za većinu se očekuje da će se početi oporavljati u 2021. godini, iako je ovo više odraz loše 2020. godine nego što je stabilan oporavak.

Oglašivačko tržište online, sa 54,4% ukupne potrošnje je otprilike na istom nivou (-0,3%), što je 303,3 milijarde dolara, a ovo je prva godina da nije zabeležen rast još od Dotcom pada u 2000. godini.

Online video je jedini oglašivački format koji beleži porast za 7,9% što je oko 52,7 milijardi dolara ove godine, a u 2021. godini se očekuje dodatni porast od 12,8%.

Više informacija možete pročitati ovde.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!