Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naš sagovornik ovoga puta bio je Miloje Sekulić, suvlasnik agencije Homepage Creative. Digital.
Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Agencija Homepage je od četvrtka, 12. marta, prešla na dobrovoljni #STAYHOMEpager režim rada. Zaposlenima koji koriste gradski prevoz i onima koji su smatrali da su u povišenom riziku omogućeno je da rade od svojih kuća. Timske sastanke smo smanjili na minimum, i po učestalosti, i po broju prisutnih, a sa klijentima smo se mahom usaglasili da sastanke obavljamo u virtuelnom prostoru. Kada su državni organi doneli preporuku da se ovaj način obavljanja rada primeni gde god je to moguće prešli smo na njega u potpunosti.
Sasvim smo operativni i funkcionalni, u redovnom i bliskom kontaktu sa klijentima. Sve što je planirano obavlja se u potpunosti, a javljaju se i nove inicijative kao što su izrade interaktivnih multimedijalnih vodiča za ponašanje u ovoj situaciji. Vodiči su namenjeni kako za internu komunikaciju klijenata sa zaposlenima, tako i za komunikaciju usmerenu ka eksternim javnostima.
Procesi rada ne smeju da budu ometeni, pošto nam to, uostalom, nalažu postulati tržišne utakmice u kojoj smo. Sem toga svesni smo da smo, kao uslužna delatnost, sada neophodni našim partnerima iz privrede i tu smo da se zajedno borimo kako za njihovu, tako i za našu likvidnost.
Ovakav način rada je moguće sprovoditi kada situacija to nalaže i u određenim okolnostima (na primer rad sa dobavljačima), ali se potvrdila naša teza da je za rad u kreativnoj industriji F2F kontakt neophodan. Osnovni „sastojci“ kreativnog rada su emocije, energija i inspiracija, a sredstva rada na daljinu, koliko god usavršena bila, kao Zoom koji sada koristimo, ipak ih teže prenose.
Da bismo održali dobru atmosferu i podržali se međusobno svakog radnog dana od 9.30 do 9.45h zajedno „pijemo timsku kaficu” i tom prilikom pričamo o svemu sem o poslu. Pridruže nam se deca, kućni ljubimci, … slika koju vam šaljem je odatle. Pokrenuli smo i interni projekat #STAYHOMEpager kojim podstičemo sebe i druge na pridržavanje pravila koja sada moraju da važe.
Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Svaka organizacija i njen uspeh je pre svega definisan ljudima, tj. timom koji radi u njoj. Kriza će proći, kao što su prošle i sve druge, ono što na kraju ostaje je tim. Čvrst, jak, i uigran tim sa puno iskustva i znanja će uvek na kraju pobediti sve što se stavi pred njega.
Mi, kao organizacija koja je sačinjena prvenstveno od odličnih ljudi, profesionalaca u svom poslu, daćemo sve od sebe da tim ostane na okupu. Na kraju ove godine slavićemo zajedno i uspešnu borbu sa ovom situacijom, kao i lansiranje novih projekata na kojim nastavljamo da radimo dok traje ovo vanredno stanje.
Pre velikih poslovnih uspeha koji nas očekuju u ovoj godini, prvo moramo da ostanemo kod kuća i ponašamo se odgovorno prema sebi i drugima, zato #STAYHOMEpager!
Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
Kako bismo ublažili gubitke i sačuvali radna mesta država bi trebala da reaguje u skladu sa situacijom i podnese deo gubitaka koje trpi privatni sektor. Prvenstveno to treba da se učini kroz oslobađanja od poreza na dohodak i zdravstveno osiguranja zaposlenih. Takođe, neophodno je i uvođenje subvencionisanih kredita za privredu, kako bi se udarac na privredu ublažio i podelio na duži vremenski period bez dodatnog tereta kamata.
Kreativna industrija najviše može da doprinese kroz odgovorno ponašanje prema svojim klijentima i kroz pomoć u komunikaciji ključnih poruka Vlade za suzbijanje pandemije. Ovakva vremena podstiču kreativnost i tada se stvaraju velika dela i pravi razlika. Verujemo da će biti tako.
Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.