Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naša sagovornica ovoga puta bila je Jelena Jazić, Managing Director, McCann Beograd.
Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Rad od kuće u ovakvim okolnostima traži od svih nas dosta prilagođavanja, strpljenja i tolerancije naročito ako ste roditelji male dece. Važno je da smo se dobro organizovali i rasporedili vreme za konferencijske pozive i sam rad kako bi završili sve dnevne zadatke. Zajedno sa klijentima radimo na projektima svakog dana i sve dobro i uigrano funkcioniše i neke od prvih kamanja su već od prethodne nedelje on air.
U razgovoru sa timom, volim da ponovim da se organizuju u manjim grupama i da sa što manje kolega organizuju video call-ove kako bi bili produktivniji i mogli nesmetano da učestvuju u diskusiji. Dodatno ih osnažujem da ukoliko imaju potrebu da popričamo o tome na koji način mogu da se što bolje organizuju u toku dana imajući u vidu sve porodične i poslovne obaveze.
Ne bih da se ponavljam zašto je važno #ostanikodkuće mogu samo da kažem da je meni važno zbog svoje dece, roditelja i da moja porodica što pre ponovo bude na okupu.
Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Naša snaga su naši ljudi i njihova dobrobit je za nas na prvom mestu. Najvažnije je da su svi zdravi da čuvaju sebe i svoje porodice. Poseban izazov kada nema fizičke interakcije je ostati motivisan. Na liderima je ovde dodatni zadatak da isprate svoje članove tima, da što češće razgovaraju jer je na daljinu teško primetiti ako neko ima loš dan ili neke druge probleme. Nama u kreativnim industrijama koliki god izazov da predstvalja ova situacija, sa druge strane je velika inspiracija iz koje se svakako rađaju sjajne ideje za naše klijente ali i društvo. Ideje su naša pokretačka snaga i mi se trudimo da podstišemo naše timove da generišu što više ideja jer će se tako i zabaviti i ostati motivisani. Verujem da ćemo, kada ova kriza prođe, svi zajedno biti jači, mudriji i iskusniji, znajući da smo u teškim trenucima dokazali da smo pravi tim.
Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
Poslovna zajednica se angažovala preko privrednih i strukovnih udrženja. Kao aktivan učesnik u privrednom životu kroz učešće u anketama, dali smo naš doprinos kroz privredna udruženja u predlozima za koje verujem da će naići na pozitivne mere vlade. Dodatno, strukovna udruženja su se angažovala i sprovedene su konsultacije tako da očekujemo kroz nekoliko dana zajednički stav četiri strukovna udruženja koji će biti postavljeni na dva nivoa, kako mi kao struka vidimo odgovor tržišta oglašavanja u realnom vremenu i drugi nivo koji se odnosi na vreme posle krize i proaktivan odnos komunikacijske industrije u kreiranju komunikacije za dalji razvoj privrede i društva.
Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.