Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naša sagovornica ovoga puta bila je Maja Barać Stojanović, Managing Director agencije FCB Afirma.
Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
„Nije bitno gde se nalaziš, važno je da se posao završi“, rekli bi neki uspešni menadžeri. Danas je bitno i to da taj posao uradiš na najbezbedniji mogući način – a to je kod kuće. Mnogi će se iznenaditi da će više poslova završiti za isto vreme. Neki će se i pogubiti. Razvući će posao na ceo dan jer imaju osećaj da nisu sve završili. Par dana je potrebno za pravu meru.
Mnoge će rad od kuće naučiti da budu tolerantniji. I to u porodici. Jer danas i mama i tata u isto vreme imaju virtuelni sastanak. Svako svoj. Zamislite tu situaciju pre mesec dana! Deluje nerealno.
Rad od kuće nas je već naučio da možemo da se „namontiramo“ a da ne izađemo napolje, već da tako skockani stanemo pred objektiv lap topa iščekujući klijenta da se pojavi sa druge strane. I tako nekoliko puta dnevno… Saznaćemo i kakve su dnevne sobe naših kolega. Kako izgledaju koleginice bez šminke. Saznaćemo iz kakvih šolja kolege piju prvu jutarnju kafu dok razglabamo o prioritetima tokom brifinga. Zbližiće nas ovaj rad od kuće a da se ne dotaknemo! Kada se jednog dana (nadam se uskoro) vratimo u naše agencije, sigurna sam da će mnogi poželeti bar jedan takav dan nedeljno, samo bez pandemije i vanrednog stanja.
Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Na žalost ili na sreću, ova, kao i mnoge slične krize, pravim liderima pokaže najbolji put, a istera na čistinu takozvane ili samozvane lidere. Nije jednostavno balansirati empatiju i fokus na biznis, boreći se da ostaneš u igri… da ostaneš u životu. Bukvalno. Kriza će proći, a hoćemo li imati iscrpljene brodolomnike ili snažne saveznike zavisi od onih koji vode naše agencije. Da li su i oni u “prvim borbenim redovima” , da li su spremni da zalegnu…jednostavno – daju ohrabrenje, nadu? Ili samo zaćute u ćošku čekajući da “sve to prodje”? Da, važno je sačuvati ljude i dati im trunku izvesnosti u neizvesnom vremenu. KOMUNICIRATI! Oni će to znati da cene. Možda i više nego što mislimo.
Na koji način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
Celoj privredi pa i našoj industriji trenutno su u određenoj meri ugroženi poslovi. Uvođenjem vanrednih mera ograničen je manevarski prostor kao i kanali komunikacije kampanja naših klijenata. Koliko god smo u mogućnosti da pronađemo i iskoristimo alternativne načine komunikacije i na taj način nadoknadimo potencijalne gubitke naše industrije, mogući način za prevazilaženje takve situacije je skinuti deo balasta sa privrednika. Verujem da će se to i dogoditi. Kao struka već vidimo da mnoge agencije, samostalni strelci i kreativci pro bono aktivno pružaju svoju podršku i obezbeđuju ekspertizu kako bi se podigla svest o svim aspektima načina ponašanja tokom epidemije.
Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.