Marketing mreža iz dana u dan prati situaciju u državi i regionu u vezi sa širenjem virusa COVID-19, kao i posledicama koje struka i tržište marketinških komunikacija mogu da očekuju nakon završetka vanrednog stanja. Tim povodom pokrenuli smo kampanju #WakeUpCall i razgovarali sa direktorima agencija kako prevazići trenutnu situaciju i spasiti struku. Naš sagovornik ovoga puta bio je Predrag Radojičić, Managing Director agencije ClickAttack.
Šta nas je naučio rad od kuće? Zašto je važno da #ostanemokodkuće i budemo što produktivniji?
Da nije važno gde se nalazimo ako imamo u vidu cilj ka kojem idemo. Naša kompanija odavno praktikuje „remote“ dane ili periode, iz razloga što smo akcenat stavili na učinak umesto na krute, sada već pomalo staromodne stereotipe. Smatram da je baš ovaj trenutak pravo vreme da se uspostavi značajno veće poverenje između poslodavaca i zaposlenih, i pronađu načini da se rezultat stavlja ispred forme. Uostalom, lojalnost kompaniji ne pokazuje se formalnim uzimanjem bilo koje funkcije već ostvarivanjem ciljeva. Siguran sam da je kompanijama koje su dosta rigidnije ova kriza pokazala da je rad od kuće beneficija koja nije rezervisana samo za, na primer IT kompanije, već je uz dobru organizaciju stvar koja je u 21. veku sasvim logična, čak i poželjna. Nadam se da će nas sve zajedno ova kriza naučiti da su gubitnici u poslovanju kompanije koje nisu spremne za digitalizaciju. Uz sve to, trenutni ostanak kod kuće direktno utiče na naše zdravstveno stanje i svih onih oko nas, pokazuje društvenu zrelost i odgovornost.
Koliko je važno sačuvati ljude-zaposlene u ovakvim situacijama?
Smatram da je to najvažnije, kako za kompanije i zaposlene, tako i za ekonomiju uopšte. Ljudi su najvredniji resurs i snaga svake kompanije, bez njih nema ni dobrog projekta, ni realizacije istog. Od krucijalnog značaja je da se kompanije u ovom trenutku obrate svojim ljudima i sačuvaju ih dodatnog stresa koji je vezan za sve češće pitanje i dilemu opstanka na radnom mestu.
Na koji konkretan način država Srbija može da pomogne advertajzing industriji da izađe iz krize? Šta možemo da uradimo kao struka?
U ovakvom trenutku bih celu industriju pozvao na solidarnost. U mnogome od nas zavisi kakvi ćemo biti u budućnosti, i koliko brzo ćemo se oporaviti.
Ovu priliku bih iskoristio da pošaljem apel svim kompanijama da svoje partnere u ovom teškom trenutku ne ostavljaju na cedilu, već svoju komunikaciju prilagode kriznoj situaciji i na taj način pomognu celoj industriji. Svako od nas treba da nastavi da pruža barem jedan deo onoga na šta smo navikli, kako bismo svi zajedno lakše i bezbolnije izašli iz krize. Kako koleginica Marija Ilić kaže: „Sada je vreme da se brendovi ponašaju kao dobri korporativni građani, a to znači biti odgovoran, pružiti podršku, pomoć – vreme je za dobra dela.“ Treba iskazati poštovanje svim kompanijama koje su izdvojile sredstva za pomoć u ovakvoj situaciji. Empatija je svakako danas ono što nam najviše treba. Od države očekujem konkretan paket mera koji će nam omogućiti lakše poslovanje tokom, ali i nakon krize.
Marketing mreža poziva sve svoje čitaoce da budu odgovorni prema sebi i ljudima u svojoj okolini i #ostanukodkuće.