SVET – Jedanaest britanskih nacionalnih dnevnika u novembru se u proseku prodavalo u sedam miliona primeraka, što je za 7,5 odsto manje nego u novembru 2013. godine, kad je prosek bio 7,6 miliona, piše Guardian pozivajući se na podatke organizacije za medijska merenja ABC.
Trendu prkosi samo Times, čija se prodaja u proteklih godinu dana stabilizovana. Međutim, nedeljno izdanje Sunday Times prodavalo se za četiri odsto slabije u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Sun beleži istorijski najnižu prodaju i u novembru su otklizali za još dva odsto. Brojke tog izdavača još uvek izgledaju dobro u poređenju sa konkurentima. Daily Telegraph, Independent, Guardian, Daily Express i Financial Times pali su za 10 odsto. Daily Mail je smanjio prodaju za pet odsto, a Daily Mirror više od osam odsto. Najviše je pala prodaja nedeljnih izdanja – tu je pad neumoljiv. Prodaja Daily Star Sundaya smanjena je za čak 13,6 odsto.
Observer je pao za 10,6 odsto, Sunday People za 10,9, Sun on Sunday za 9,6, a prodaja Sunday Telegrapha smanjena je za 9,8 odsto u odnosu na prošlu godinu. Za osam odsto pala je prodaja middle market novina kao što su Mail on Sunday i Sunday Express. „No, ništa od toga nije bilo neočekivano. Kako sada stvari stoje i tako će biti i za nekoliko godina. U jednom se trenutku činilo da je to kraj štampanih medija. Zasad, izdavači su se spasili prihodima od oglasa“, zaključuje Guardian.
Izvor i foto: poslovni.hr