today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Vrednost tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji u 2011. godini procenjena na preko 12 mil. EUR

Ukupna vrednost tržišta digitalnog i interaktivnog oglašavanja u 2011. godini u Srbiji procenjena je na 12,2 mil EUR, dok je za 2010. procenjena na 8,97 mil EUR. Rast tržišta procenjen je na 36,12%, uprkos periodu ekonomske krize koja se osetila na svim poljima. Najveći rast zabeležen je u kategoriji „display“ oglašavanja (54%), čime ovaj segment doprinosti ukupnoj vrednosti tržišta u 2011. sa 57%, rezultati su izveštaja „Adex 2011“.
Nakon preliminarnih procena koje su rađene za potrebe predstavljanja istraživanja „Adex 2011“ na Interact kongresu u organizaciji IAB Europe, IAB Serbia je za srpsko tržište objavio zvanični izveštaj o potrošnji na digitalno i interaktivno oglašavanje u 2011. godini, sa osvrtom na 2010. radi poređenja i određivanja stope rasta kako ukupne vrednosti tržišta, tako i po pojedinačnim kategorijama koje su tom rastu doprinele.
Pored „display“ oglašavanja, veliki rast je zabeležilo i oglašavanje na internet pretraživačima ili search-engine marketing (36%), od kojih apsolutnu dominaciju na srpskom tržištu ima pretraživač „Google“. Tržište mobilnog oglašavanja u 2011. se procenjuje na samo 50.000 EUR, a njegov dalji rast, koji se opravdano očekuje zbog velike popularnosti smart telefona, biće praćen budućim „Adex“ istraživanjima.
Podaci korišćeni u ovom izveštaju su rezultat kalkulacija, istraživanja i procene stručnog tima „IAB Serbia“. Pokriveni segmenti tržišta uključuju kategorije: display oglašavanje, search-engine marketing, plaćeni oglasi i listinzi, mobilni marketing, kao i kategoriju ‘ostalo’ koja obuhvata: kontekstualno oglašavanje, marketing na društvenim mrežama, oglase na društvenoj mreži Facebook, affiliate marketing, content marketing (online PR i sl.), e-mail i newsletter marketing, kao i optimizaciju za internet pretraživače (SEO).
IAB, kao institucija, pruža referentne podatke o veličini i obimu tržišta digitalnog oglašavanja na globalnom nivou. Prve podatke o stanju na online tržištu IAB je objavio 1996. godine za tržište SAD-a, a IAB Europe od 2006. godine pokreće i prvi Adex projekat za Evropu.
Ove godine po prvi put Adex istraživanje IAB Europe uključuje i Srbiju, što govori o tome da je razvoj lokalnog digitalnog tržišta sada praćen na institucionalnom nivou kroz rad i aktivnosti IAB Serbia.

Izvor: eKapija

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!