Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Vrednost digitalne strategije nije (samo) u broju klikova ili lajkova!

Temelj svake uspešne prisutnosti i nastupa u digitalnom okruženju jasna je strategija s kojom su upoznati svi učesnici. Dobro postavljena i dokumentovana strategija služi kao osnova na koju se tokom poslovanja uvek možete pozvati i koja u svakom trenutku može dati odgovor na nedoumice i postavljena pitanja – što i kako dalje? Pročitajte deset smernica koje je potrebno imati na umu prilikom izrade strategije i planiranja digitalnog nastupa na tržištu.

Proširite opseg
Digitalno je širok pojam i nije jednoznačan s pojmom mrežno, premda će većina digitalnih aktivnosti uistinu i biti mrežna. Digitalno predstavlja je širok teren i mnogo izbora koji se mogu iskoristiti u strategiji: društvene mreže, aplikacije, internet stranice, e-mail marketing, produkciju sadržaja, mobilne uređaje, tablet uređaje i još mnogo toga. Takođe, digitalno nije samo softverski usmereno, šire digitalno razmišljanje je i hardversko, odnosno promišlja nove upotrebe tehnologije u komunikaciji i kako je međusobno povezuje.

Definišite kontekst
Digitalno ne egzistira odvojeno od realnog sveta i zato ga treba sagledati i promišljati u kontekstu pojavljivanja i upotrebe u stvarnom okruženju. Kada se koristi? Gde se koristi? Mogu li lokacija i geotargetiranje uticati na poboljšanje korisničkog iskustva? Može li se poruka lako podeliti s drugima, u društvu ili na društvenim mrežama? Koji su preduslovi da se konzumira digitalna poruka – da li je potreban poseban uređaj, program ili pak zadovoljenje procedure poput registracije i ostavljanja ličnih podataka?

Pratite ponašanje
Digitalno pruža mogućnosti i alate za praćenje dinamičnog ponašanja korisnika, što posledično dovodi i do drugačijeg pristupa definisanju ciljnih grupa. Statične sociodemografske odrednice zamenite uvidima u ponašanje korisnika. Planirajte na temelju dosadašnjeg ponašanja i kreirajte preduslova za željena ponašanja svoje digitalne ciljne grupe.

Iskoristite trendove
Dinamičan razvoj digitalnih tehnologija i komunikacije samo po sebi predstavlja trend vredan praćenja. A praćenje što više trendova može biti ključno za uspešne digitalne projekte. Srećom, praćenje trendova nikada nije bilo jednostavnije – otkrijte ih big data alatima, analizirajte pomoću Google Analyticsa i iskoristite u kreativnim rešenjima putem praćenja hashtagova. #WWBD

Ostavite prostora za doradu
Dobra digitalna strategija uvek ostavlja mesta za testiranje i isprobavanje. Dorađivanje i izmena pojedinih elemenata u hodu važan je deo sprovođenja strategije. To je prostor za optimizaciju i poboljšanje koji se mora predvideti. Naravno, važno je tačno predvideti taj prostor i delove koje je potrebno ostaviti otvorenima (ne sve) kako se ne bi dogodilo da strategija ostane nedovršena celina.

Znajte koja je vrednost koju nudite
Vrednost digitalne strategije nije (samo) u broju klikova ili lajkova, dosegu poruka ili broju leadova. Premda je to češće predmet kreativnog rešenja, vrednost mora biti ukorenjena već u strategiji. Razmislite kako će kampanja, proizvod ili aktivnost koja se promoviše uticati na život korisnika. Što mu nudi? Zabavu, znanje, uštedu, povezivanje s drugima, zadovoljenje ega? Sve od navedenoga?

Slušajte
Digitalno omogućuje doslovno praćenje svih podataka. Pratite ih, znajte i koristite, ali ne oslanjajte se isključivo na njih, jer podacima treba dati kontekst i tumačenje, i ne koristite ih kao opravdanje za pogrešne poslovne odluke. Data-informed pristup umesto data-driven pristupa u obzir uzima podatke, ali i zdrav razum. Slušanje omogućiće razbijanje kalupa i uhodanih obrazaca, te iskorak u nešto novo.

Reciklirajte
Dobre ideje ne zastarijevaju, a tehnologija brzo napreduje. Spoj starije ideje s novim digitalnim mogućnostima rezultiraće aktualnom izvedbom.

Razmišljate dugoročno
Razmišljajte dugoročno. Dobar pristup digitalnoj strategiji je onaj koji može evoluirati. Strategija sagledava ciljeve, taktike i aktivnosti u zadanom periodu, dok dobra strategija postavlja temelje za sve aktivnosti i nakon tog perioda.

Jasno definirajte ciljeve
Poslednja tačka je ona koju je najlakše prevideti – postavljanje ciljeva! Prvi korak svake strategije jasno je definiranje ciljeva i njihovo kvantifikovanje, kao i definisanje merenja uspješnosti. Digitalna ili ne, svaka strategija mora počivati upravo na ovom temeljnom koraku!

Izvor i foto: Jasno&Glasno
Autor: Domagoj Davidović

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!