Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Vidimo se na Kaktusu. Samo oštro.

Zašto baš Kaktus? Nije lako izabrati ime, jer ime te obeleži. Ali zato kad legne, odmah znaš da je leglo. Tako je bilo i sa ovim, tada novim festivalom. Kaktus živi u možda najgorim uslovima za jednu biljku, sem možda baštenskih ruža iz „Varljivog leta 68-me“, koje Bata Stojković u naletu sve poseče taman kad su procvetale. Ali nije pitanje kome je teže nego ko se u tim svojim teškim uslovima bolje snađe.

A to je kaktus. Jer je otporan, jer cveta jednom godišnje, a cvet koji daje je prelep. Možda nije najlepši na svetu, ali je lep i ono što je još važnije – neočekivan.

Kada smo mu 2015. smišljali ime i vizuelni identitet hteli smo da naš novi advertajzing festival donese baš takvu energiju. Neočekivanu, a prelepu. Nije to bio prvi festival kod nas, ali se osećala potreba za novim. Nije bio ni jedini, ali se osećala potreba za još jednim. Konkurencija je uvek bila jako dobra stimulacija za svako takmičenje i sve koji učestvuju u njemu.

Sećam se da nam je prvi Kaktus proleteo kao malo duži reklamni blok na polovini filma, ali smo i tad osećali da prisustvujemo rađanju festivala koji je „here-to-stay“. Bilo je festivala i pre njega koji su počinjali i gasili se brzo, ali ovaj je nakon „premijere“ samo nastavio da cveta.

Bilo je mnogo novih stvari na našoj festivalskoj sceni koje je Kaktus doneo. Po prvi put je baš ovaj festival „zvanično“, koliko god to zvanično zvučalo, uveo pojam „integrisane kampanje“ kod nas. Tek sa ovim festivalom taj pojam, iako i do tad naravno prisutan, postaje obavezan i počinje da okupira pažnju agencija i klijenata kao ključan za širenje ideje i uspeh jedne dobre kampanje. Naravno, šta tačno znači integrisana kampanja, da li je dovoljno da brojem kanala komunikacije zadovolji tehničke zahteve kategorije ili je sasvim dovoljno da se jedan maestralno urađen kanal ureže svima – ostalo je pitanje i do danas, ali to je tema za neki drugi članak.

Pored integrisanih kampanja i pojedinačnih radova, Kaktus je od starta isticao značaj i doprinos ljudi koji su na kreiranju tih kampanja i učestvovali. Neke od tema samog festivala, a svake godine ga je krasila druga, bile su posvećene baš isticanju važnosti koje pojedinačni, a onda i timski rad svakog od učesnika ima na kvalitet i rezultate jedne kampanje.

Edukativna komponenta festivala je, takođe, bila novost. Po prvi put u okviru festivalskog programa, u Srbiju počinju da dolaze relevantni predavači iz svetske advertajzing i marketing industrije. Ljudi čija smo imena znali ili ne, a na neke od njih možda i naletali na regionalnim festivalima, počinju da gostuju sa svojim predavanjima i kod nas. Drugačiji je osećaj kada slušate kreativne direktore/ke, stratege/škinje, direktore/ke marketinga, pa čak i „cheef happiness officer-e“ (šta god to tačno značilo ostaće misterija zauvek) kako vam predstavljaju uživo projekte i kampanje koje ste do tad guglali. Neki su bili bolji, neki lošiji, zabavniji ili dosadniji, ali bili su tu i bili ste u prilici da ih, po prvi put u svojoj zemlji, čujete uživo i da sa njima popričate u pauzama festivala. Neposrednije. Inspirativnije. Za sve nas.

Žiri Kaktusa vrlo brzo iz lokalnog prerasta u regionalni i opet, po prvi put, imamo mogućnost da našu scenu ne doživljavamo sami, već sad i kroz filter advertajzing komšiluka. Rasprave na žiriranju postaju žustrije, otvaraju se novi uglovi razmišljanja i ono što je najvažnije – polako nestaje nepotrebna mistifikacija, jer počinjemo svi da pričamo otvoreno na istu temu, o istim problemima, taktikama, uspesima, razmenjujući stavove, iskustva i neiskustva na temu kreiranja uspešne kampanje.

Iz godine u godinu Kaktus festival obeležen je napredovanjem. Broj prijavljenih radova svake godine raste, a kvalitetne i nagrađivane kampanje počinju da potpisuju i nove, mlađe agencije na tržištu, što je jako važno za napredak cele industrije. Kaktus festival je postalo mesto gde vrlo lako vidiš koliko si dobar, a koliko ne, a i mesto na koje želiš sledeće godine da dođeš još bolji.

Kada sam birao način na koji ću pisati o Kaktus festivalu, shvatio sam da se danas možda mnoge stvari u festivalskoj dinamici kod nas podrazumevaju, ali da nije loše podsetiti se kad i kako je počelo.

Sada je na redu 10., jubilarni, i da ne bi prekidali tradiciju cvetajućeg Kaktus napredovanja, naš festival po prvi put postaje regionalni. To je velika i lepa stvar, i prava prilika da se zapliva malo dublje u nove vode i razmene iskustva sa kolegama iz regiona, njihovim industrijama i brendovima.

Vidimo se na Kaktusu. Samo oštro.

Za Marketing mreža magazin tekst napisao:
Vladimir Mitrović, Creative Director, Ovation BBDO

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!