today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

A vi, šta biste uradili za ljubav?

Godine 1947. Kristijan Dior je, pripremajući novi parfem za plasiranje na tržište, imao jasnu viziju – “kreirati miris koji je kao ljubav”. Sedamdeset godina kasnije, jedan od najčuvenijih parfema ove modne kuće, Miss Dior, doživljava novi početak upravo u vidu promene ljubavne paradigme u odnosu na uobičajenu diorovsku percepciju ljubavi. Ključnu transformaciju u prikazu ljubavi u kontekstu ovog brenda, razmotrićemo kroz reklame nastale u prethodnih sedam godina.

Već nakon prvog gledanja Miss Dior reklame iz 2010. godine, dominantan utisak ostavlja estetika lepih boja, senzibilnih kadrova i izražene nežnosti. Uz vetar u kosi, šetnja gradom miriše na ruže i kolače, prepliće se sa bezbrižnim osmehom i neopterećenim uživanjem glavne junakinje u svakodnevnom životnom hedonizmu. Personifikovan u liku manekenke Marine Linčuk, Miss Dior u ovoj reklami glorifikuje slobodu i nežnost, a motiv ljubavi je osim u jednoj sceni poljupca, sveden na ljubav glavne akterke prema sebi. Ovaj elementarni vid ljubavi, nužan za postojanje svih drugih njenih oblika, sa angažovanjem Natali Portman kao zaštitnog lica ovog brenda, u reklamama koje će uslediti, prolazi kroz razne faze ljubavnog ciklusa.

Miss Dior, odnosno Natali Portman, tako, u reklami iz 2011. godine, živi svoju romantičnu priču, širom otvorenih, zaljubljenih očiju. Kroz nežno zavođenje i elegantan stav Miss Dior se prepušta idealizovanoj zaljubljenosti koja, iako najčešće ne traje unedogled, čini da se osetimo živo i celovito.

U sličnom tonu i ključu je organizovana još jedna priča sa Natali Portman u glavnoj ulozi. Za razliku od prethodne, u kojoj je zaljubljenost svedena na momente zavođenja i uživanja u dodiru, u ovoj reklami čitav pogled na svet je prikazan iz vizure zaljubljene osobe. Od scene kupanja u fontani do scene vožnje kabrioletom, dominira insistiranje na harmoniji zaljubljenog para, koji živi svoj trenutak kroz bajkovit, pomalo stereotipan kontekst apsolutne sreće. Magija roze tonova prisutna kako u haljinama koje Miss Dior nosi, tako i u ružama koje je poput lajtmotiva prate iz kadra u kadar, predstavlja La vie en rose u svom punom zamahu.

Ipak, tek je u reklami iz 2016. prikazano, bar sudeći po njenom naslovu, „apsolutno cvetanje“. Princeza u ružičastom je odrasla. Roze haljinu je zamenila crna, ruže više nisu omiljeno mesto za ležanje, već idealno mesto za gaženje štiklom. Poruka je jasna: Ljubav je samopouzdanje. Međutim, zanimljiva promena u prikazu ljubavi, desila se već u reklami iz 2015. godine. Miss Dior je, videli smo, prošla različite ljubavne faze i (samo)spoznaje. Dok gledamo Natali Portman kako napustivši sopstveno venčanje, trči obalom mora i seda u helihopter, ne možemo se oteti utisku da ljubav nekad jeste i hrabrost za novi početak, pravo na izbor i rizik koji skok u nepoznato donosi.

Rušenje stereotipnog, idealizovanog ljubavnog momenta koji je u različitim vidovima dominirao u većini prethodnih primera, kulminaciju i krajnji vid doživljava u poslednjoj Miss Dior reklami. Od princeze u roze haljinama do žene koja je zbog ljubavi spremna na različite vrste ljubavnih kompromisa pređen je dug put. Romantični ton je zamenio dinamičan, aktivan i smeo odnos prema ljubavi u kojem su pored zagrljaja podjednako legitimni i momenti nesigurnosti, emocionalni roler kosteri i spoticanja. Ovo je prva i jedina Miss Dior reklama koja nema jasno definisan kraj. Naime, pitanje koje junakinja postavlja, predstavlja uvod u humanitarnu kampanju koju je ova kuća pokrenula na Instagramu. ,,A vi, šta biste uradili za ljubav?” pitanje je na koje su, uz hešteg #diorlovechain, pored Dior brend ambasadora, do sada odgovorile hiljade ljudi.

Različiti odgovori Rijane, Bele Hadid, Dženifer Lovrens i Roberta Patisona, potvrđuju da ljubav nema jasnu definiciju i da u njoj nema tačnih i netačnih odgovora. Humana strana ove kampanje ogleda se u činjenici da je za svaki post sa predefinisanim heštegom, Dior donirao 1 dolar za edukaciju devojčica u Keniji. Ovom kampanjom Dior zatvara ljubavni krug.

Zaljubljenost je prošla različite faze, sazrela i postala ljubav, spremna da se lančano širi na ceo svet.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Biljana Jovanović, Copywriter, OvationBBDO

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!