Godine 1947. Kristijan Dior je, pripremajući novi parfem za plasiranje na tržište, imao jasnu viziju – “kreirati miris koji je kao ljubav”. Sedamdeset godina kasnije, jedan od najčuvenijih parfema ove modne kuće, Miss Dior, doživljava novi početak upravo u vidu promene ljubavne paradigme u odnosu na uobičajenu diorovsku percepciju ljubavi. Ključnu transformaciju u prikazu ljubavi u kontekstu ovog brenda, razmotrićemo kroz reklame nastale u prethodnih sedam godina.
Već nakon prvog gledanja Miss Dior reklame iz 2010. godine, dominantan utisak ostavlja estetika lepih boja, senzibilnih kadrova i izražene nežnosti. Uz vetar u kosi, šetnja gradom miriše na ruže i kolače, prepliće se sa bezbrižnim osmehom i neopterećenim uživanjem glavne junakinje u svakodnevnom životnom hedonizmu. Personifikovan u liku manekenke Marine Linčuk, Miss Dior u ovoj reklami glorifikuje slobodu i nežnost, a motiv ljubavi je osim u jednoj sceni poljupca, sveden na ljubav glavne akterke prema sebi. Ovaj elementarni vid ljubavi, nužan za postojanje svih drugih njenih oblika, sa angažovanjem Natali Portman kao zaštitnog lica ovog brenda, u reklamama koje će uslediti, prolazi kroz razne faze ljubavnog ciklusa.
Miss Dior, odnosno Natali Portman, tako, u reklami iz 2011. godine, živi svoju romantičnu priču, širom otvorenih, zaljubljenih očiju. Kroz nežno zavođenje i elegantan stav Miss Dior se prepušta idealizovanoj zaljubljenosti koja, iako najčešće ne traje unedogled, čini da se osetimo živo i celovito.
U sličnom tonu i ključu je organizovana još jedna priča sa Natali Portman u glavnoj ulozi. Za razliku od prethodne, u kojoj je zaljubljenost svedena na momente zavođenja i uživanja u dodiru, u ovoj reklami čitav pogled na svet je prikazan iz vizure zaljubljene osobe. Od scene kupanja u fontani do scene vožnje kabrioletom, dominira insistiranje na harmoniji zaljubljenog para, koji živi svoj trenutak kroz bajkovit, pomalo stereotipan kontekst apsolutne sreće. Magija roze tonova prisutna kako u haljinama koje Miss Dior nosi, tako i u ružama koje je poput lajtmotiva prate iz kadra u kadar, predstavlja La vie en rose u svom punom zamahu.
Ipak, tek je u reklami iz 2016. prikazano, bar sudeći po njenom naslovu, „apsolutno cvetanje“. Princeza u ružičastom je odrasla. Roze haljinu je zamenila crna, ruže više nisu omiljeno mesto za ležanje, već idealno mesto za gaženje štiklom. Poruka je jasna: Ljubav je samopouzdanje. Međutim, zanimljiva promena u prikazu ljubavi, desila se već u reklami iz 2015. godine. Miss Dior je, videli smo, prošla različite ljubavne faze i (samo)spoznaje. Dok gledamo Natali Portman kako napustivši sopstveno venčanje, trči obalom mora i seda u helihopter, ne možemo se oteti utisku da ljubav nekad jeste i hrabrost za novi početak, pravo na izbor i rizik koji skok u nepoznato donosi.
Rušenje stereotipnog, idealizovanog ljubavnog momenta koji je u različitim vidovima dominirao u većini prethodnih primera, kulminaciju i krajnji vid doživljava u poslednjoj Miss Dior reklami. Od princeze u roze haljinama do žene koja je zbog ljubavi spremna na različite vrste ljubavnih kompromisa pređen je dug put. Romantični ton je zamenio dinamičan, aktivan i smeo odnos prema ljubavi u kojem su pored zagrljaja podjednako legitimni i momenti nesigurnosti, emocionalni roler kosteri i spoticanja. Ovo je prva i jedina Miss Dior reklama koja nema jasno definisan kraj. Naime, pitanje koje junakinja postavlja, predstavlja uvod u humanitarnu kampanju koju je ova kuća pokrenula na Instagramu. ,,A vi, šta biste uradili za ljubav?” pitanje je na koje su, uz hešteg #diorlovechain, pored Dior brend ambasadora, do sada odgovorile hiljade ljudi.
Različiti odgovori Rijane, Bele Hadid, Dženifer Lovrens i Roberta Patisona, potvrđuju da ljubav nema jasnu definiciju i da u njoj nema tačnih i netačnih odgovora. Humana strana ove kampanje ogleda se u činjenici da je za svaki post sa predefinisanim heštegom, Dior donirao 1 dolar za edukaciju devojčica u Keniji. Ovom kampanjom Dior zatvara ljubavni krug.
Zaljubljenost je prošla različite faze, sazrela i postala ljubav, spremna da se lančano širi na ceo svet.
Za Marketing mrežu tekst napisala:
Biljana Jovanović, Copywriter, OvationBBDO