REGION – Kraš je angažovao agenciju Bruketa&Žinić&Grey kako bi modernizovao Ki-Ki pakovanje i vizuelno odvojili voćne karamele, Punioze i Gumioze.
Priča o Ki-Ki bombonama započela je 1927. godine kockicom voćne karamele uz koju su rasle brojne generacije. Danas, pri pomisli na Ki-Ki bombone, većina misli na voćne karamele, međutim, pod krovnim Ki-Ki brendom postoje tri vrste slatkiša – voćne karamele (Ki-Ki), punjene voćne karamele (Ki-Ki Punioze) i gumeni bombone (Ki-Ki Gumioze).
Zadatak agencije Bruketa&Žinić&Grey bio je modernizovati pakovanje u skladu sa trendovima, učiniti ga atraktivnijim te vizuelno razdvojiti tri navedene vrste bombona.
Analiza
Istraživanja su podsetila na ikoničnost Ki-Ki karamele, bombon nastao 1927. sa kojim su odrasle mnoge generacije. Jedan od trendova među potrošačima je upravo nostalgičnost zbog čega 64% roditelja bira sadržaj i proizvode koji ih podsećaju na njihovo detinjstvo. Deci je važna zabava. Smešan, šaren i zaigran sadržaj je onaj na kakvog najviše obraćaju pažnju. Stoga ne čudi da 83% roditelja traži zabavan sadržaj koji će doneti osmeh na dečja lica.
Sinteza
Analiza je ukazala na to da Kiki ne sme izgubiti svoju ikoničnost, ali i da nove generacije imaju neka nova očekivanja i nove zahteve.
Bilo je potrebno napraviti jasnu segmentaciju:
1. Ki-Ki voćne karamele, gde su primarna ciljna grupa stariji. Oni su ti koji imaju emocionalnu, nostalgičnu povezanost sa Ki-Kijem. Za njih on ima status kultnog proizvoda.
2. Punioze i Gumioze, koje odgovaraju na želje mlađih. Oni traže zabavu i smeh te likove sa kojima se mogu poistovetiti. Za njih to više nije bio klovn.
Implementacija
Ki-Ki voćne karamele – Kako Ki-Ki voćne karamele imaju status kultnog proizvoda, nije im potreban celi logotip da bi bile prepoznatljive. Zato su izbačeni svi nepotrebni elementi, a novi dizajn temelji se na ikoničkom logotipu sastavljenom od dva sloga. Veliki proizvodi trebaju velike logotipe, a u ovom slučaju svima je jasno o čemu je reč već na prvom slogu. Uz to, poredani na polici, jedan do drugog, formiraju beskonačan Ki-Ki niz.
Ki-Ki Punioze i Gumioze – Redizajn Punioza i Gumioza odmaknuo se od lika klovna i uveo nova Ki-Ki čudovišta inspirisana grimasama koje deca rade pri probanju ovih slatkiša, a koje zavise od njihovog ukusa.
Budući da i Punioze i Gumioze dolaze u raznim kombinacijama ukusa, nova ambalaža ima veću prozirnost koja omogućava lakše prepoznavanje ukusa u pakovanju.
Zadržan je kultni Ki-Ki izgled ambalaže jarkih boja na neutralnoj pozadini, a dizajn Punioza i Gumioza ujednačen je odabirom iste tipografije koja stvara meki vizuelni utisak, baš poput mekih Ki-Ki bombona, kako bismo zadržali poveznicu cele Ki-Ki linije proizvoda.