REGION – Danas su na konferenciji DIABLOG predstavljeni rezultati drugog istraživanja o stanju hrvatske blogerske scene koje je u oktobru ove godine sprovela agencija Dialog komunikacije. U istraživanju je učestvovalo 171 aktivni bloger. Većinu ispitanika čine žene (90,6%) koje žive u Središnjoj Hrvatskoj, imaju između 25 i 35 godina i visoko su obrazovane (42,7%).
Iako svoj blog i dalje smatraju hobijem, u odnosu na prošlu godinu veći broj blogera od njega zarađuje, a najviše su prisutni na Facebooku i Instagramu, čija upotreba je u porastu. Iako su video, kao i prošle godine, istaknuli kao trend, još uvek se većina blogera ne bavi video produkcijom. Većina ih mesečno zarađuje između 3.500 i 5.500 kuna.
Ispitanici su naveli kako blogove pišu između tri i pet godina (36,6%) i kako mesečno objavljuju dva do tri blog posta (42,1%). Najzastupljenije kategorije su lepota (31%), gastro (17%), moda (10,5%) i putovanja (6,4%).
Velika većina blogera sarađuje s brendovima (77,8%), a saradnja uključuje kompenzaciju u novcu ili proizvodu/robi/usluzi.
Kao top trendove istakuli su javljanja „u živo“, video i Instagram story. Brendovima su poručili da očekuju više plaćenih saradnji, više poštovanja prema blogerskoj profesiji i otvaranje prema novim saradnjama i novim idejama.